آخرین اخبارافغانستانزنان

هیچ دختری در ولسوالی‌های فراه شهادت‌نامه صنف ۱۲ ندارد


گفته می‌شود که از ۱۰ ولسوالی ولایت فراه، ۷ ولسوالی این ولایت، مکمل به اختیار فرماندهان طالبان مسلح بوده که اکثر مکاتب دخترانه در آن ولسوالی‌ها مسدود است.
به گزارش خبرگزاری دید، شهلا ابوبکر، عضو بر حال شورای ولایتی فراه، ضمن تایید این موضوع گفت که از چند سال به این سو یک دختر و یا زن جوان در ولسوالی‌های این ولایت نتوانسته شهادت‌نامه‌ی صنف ۱۲ مکتب را بدست بیاورد.
موصوف می‌گوید: ولسوالی‌های بکواه، پشت‌رود، بالابلوک، گلستان و خاک سفید از جمله مناطق ناآرام ولایت فراه بوده که طالبان مسلح اجازه رفتن دختران و زنان جوان را به مکاتب نمی‌دهند.
او می‌گوید که نزدیک به ۲۰۰ مکتب در ولسوالی‌های ولایت فراه بر اثر تهدیدات امنیتی مسدود ‌است.
در همین حال، محمد یونس رسولی، معاون والی فراه، با تایید این خبر می‌گوید: از ۱۰ ولسوالی این ولایت، ۳ ولسوالی به دست طالبان است و ۷ ولسوالی دیگر در کنترول دولت قرار دارد.
موصوف با تایید این که هیچ دختر و زن جوان تاکنون نتوانسته شهادت‌نامه‌ی صنف ۱۲ خود را بدست آورد می‌گوید: معضل اصلی چالش‌های امنیتی طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی و تکفیری ‌است.
آقای رسولی خاطرنشان کرد، در هر ولسوالی ولایت فراه ۱۵ تا ۲۰ مکتب دخترانه وجود دارد که بیشترشان به دلیل ناامنی تعطیل یا مسدوداند.
گفتنی است که ۷۰ درصد مکاتب ولایت فراه از سوی طالبان مسدود شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا