اسلایدشومنطقه

وزیر مهاجرین: موضوع پناهندگان، ارتباطی به تنش‌های دو کشور ندارد

وزیر مهاجرین و عودت‌کنندگان کشور از پاکستان خواست تا موضوع پناهجویان افغانستانی را سیاسی نکند و آنان را از تنش‌ها دور نگه دارند.
سید حسین عالی بلخی، وزیر مهاجرین و عودت‌کنندگان از پاکستان خواست تا پناهجویان افغانستانی را از سیاست و تنش‌های جاری میان دو کشور دور نگه دارند.
وی در بیانیه‌ای از میزبانی و تمدید اقامت پناهجویان افغانستان در پاکستان تا سال ۲۰۱۷ نیز تشکری کرد.
به نقل از رسانه‌ها، عبدالحمید جلیلی، مسوول بخش پناهندگان کنسولگری کشور در ایالت خیبر پختونخوا، هفته گذشته اعلام کرد که تشدید آزار و اذیت مهاجران افغانستانی توسط پولیس پاکستان نگران‌کننده است.
گفته می‌شود که نیروهای امنیتی پاکستان پس از حملات اخیر تروریستی در این کشور، دست به بازداشت گروهی پناهندگان کشور زده‌اند.
این دیپلمات کشور اظهار کرد که رایزنی و گفت‌وگو برای آزادی پناهجویان با مقامات پاکستانی هنوز هم ادامه دارد.
بریالی میاخیل، رییس شورای پناهجویان افغانستان در پاکستان نیز به«سلام وطندار» گفته بود که مقامات پاکستانی برای آزادی پناهجویان کشور در خواست تضمین کرده‌اند.
بر اساس گزارش‌ها، نیروهای امنیتی پاکستان تاکنون ده‌ها مظنون را کشته و بیش از ۳۵۰ نفر را بازداشت کرده است که بیشتر آنان پناهجویان افغانستانی هستند.
هفته گذشته سازمان دیده‌بان حقوق بشر با انتقاد از برخورد دولت پاکستان با پناهجویان افغانستانی اعلام کرد که در نیمه سال گذشته میلادی، نیروهای امنیتی پاکستان با توصل به زور، اخاذی و بازداشت خودسرانه، روند خروج غیرقانونی این پناهجویان را تشدید کرده‌اند.
در ادامه این گزارش آمده که دولت پاکستان از دو سال گذشته تاکنون فشار بر پناهجویان افغانستان را آغاز کرده است و از ماه جولای ۲۰۱۶ میلادی تا کنون بیش از ۶۰۰ هزار پناهنده افغانستانی را در روندی غیرقانونی به صورت اجباری از پاکستان اخراج کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا