آخرین اخبارافغانستان

مدال افتخاری وزارت داخله به شانه فرزند شهید نصب شد

جنرال حسیب‌الله قریشی، فرمانده لوای ششم امن و نظم عامه شمال، مدال خود را به سینه فرزند خردسال یک پولیس که در جنگ شهید شده بود، نصب کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، فرماندهی امن و نظم عامه شمال از روز ارج‌گذاری به نیروهای امنیتی کشور بزرگداشت کرد.
جنرال بابه‌جان، فرمانده عمومی زون ۷۰۷ پامیر، نیروهای امن و نظم عامه را نظامیان مورد اعتماد و وظیفه شناس خواند که به آموزش‌های نوین و امکانات مدرن مجهز بوده و درعملیات‌های مهم حضور موثر دارند.
وی افزود: بهره‌گیری و گماشتن سربازان به حیث محافظین مقامات، خلاف اصول و مقررات است و وی تلاش خواهد کرد که تمامی سربازان نظم عامه، مطابق با توانمندی و روحیه شان به وظیفه گماشته شوند.
احمد ولی سنگر، نماینده مقام ولایت بلخ، کارکردهای مسوولان بلخ را موفق و پردستاورد عنوان کرد و گفت: بلخ همه دستاوردهایش را مدیون امنیت است و این امنیت با تلاش شبانه‌روزی سربازان و منسوبین امنیتی به دست آمده است.
جنرال حسیب‌الله قریشی، فرمانده پولیس امن و نظم عامه شمال، حمایت مردم از نیروهای امنیتی را سبب روحیه‌گرفتن این نیروها دانست.
وی پاسداری از حرمت خون شهدا و رسیدگی به خانواده‌های آنان را از وظایف مسوولان دانست و مدال افتخاری که از سوی وزارت داخله برای وی در نظر گرفته شده بود را به سینه کودک خردسال یکی از شهدای نیروهای پولیس نصب و به خانواده آن شهید نیز یک نمره زمین اهدا کرد.
قریشی گفت: مدال باید برای شهدا و قهرمانان نیروهای امنیتی داده شود.
از نهم حوت، روز تجلیل از نیروهای امنیتی با عناوین و شیوه‌های گوناگون بزرگداشت به عمل آمده است، ولی تفویض مدال به فرزند شهید، سابقه نداشته و از ادای احترام به شهدای نیروهای امنیتی در این مجالس کمتر سخن به میان آمده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا