آخرین اخبارجهان

خدمات امنیتی محرمانه شرکت‌های اسرائیلی به کشورهای عربی خلیج فارس

تلویزیون اسرائیل در گزارشی به خدمات گسترده امنیتی این رژیم به کشورهای حاشیه خلیج فارس اذعان کرد.
به گزارش رسانه‌ها، تلویزیون اسرائیل در گزارشی اعلام کرد که شرکت‌های این رژیم خدمات امنیتی و اقتصادی به تعدادی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ارایه می‌دهند و طرف دوم می‌داند این شرکت‌ها متعلق به اسرائیل است.
مجله هفتگی«بیزنس ویک» امریکا نیز به این موضوع پرداخته و نوشته است«سموئیل بار»، یکی از افراد دست‌اندرکار در شرکت‌های فعال در زمینه اطلاعاتی، اقدام به ارایه خدمات گسترده به نیروهای امنیتی کشورهای حاشیه خلیج فارس در زمینه رصد تروریست‌ها در شبکه‌های اجتماعی کرده است.
بر بنیاد این گزارش، شرکتی که سموئیل بار آن را اداره می‌کند، بیش از ۴ میلیون حساب‌بر شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توئیتر را به صورت روزانه دنبال می‌کنند و بیشتر کارکنان این شرکت، اسرائیلی هستند.
در ادامه این گزارش آمده است: کارشناسان اسرائیلی به یکی از شرکت‌های نفتی خلیج فارس در زمینه مقابله با«هک» امنیتی اینترنتی کمک کرده و شرکت مذکور در سال ۲۰۱۲ مورد حمله هکری قرار گرفته بود.
بیزنس ویک در ادامه به شرکتی به نام «البیت معرخوت» در ایالت«نیوهمپشایر» پرداخت که تولیدات خود را به کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌فروشد. این مجله نوشت: خریداران زمانی که به این شرکت می‌آیند، از فروشندگان می‌خواهند تمامی برچسب‌هایی که به زبان عبری بر روی کالاها نصب شده است را برداشته و اسامی کارمندان اسرائیلی این شرکت نیز به صورت موقت از پرچسب‌های موجود بر تولیدات شرکت برداشته شود.
بنا بر این گزارش، روابط میان این شرکت و کشورهای حاشیه خلیج فارس پس از آن کشف شد که یکی از نمایندگان آن به نام«کریس کرمر» قبل از یک آزمایش موشکی به صورتی مشکوک در عربستان کشته شد.
از مثال‌های دیگر که این مجله آورده، بازرگان اسرائیلی«متای کوخفی» است که در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ خدمات امنیتی به قیمت ۶ میلیون دالر به کشورهای حاشیه خلیج فارس فروخته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا