اسلایدشوافغانستانجهان

وزیر دفاع بریتانیا: گروه‌های تروریستی تهدید پابرجا برای افغانستان است

وزیر دفاع بریتانیا در مونیخ گفت که اگر نیروهای بین‌المللی افغانستان را ترک کنند، این کشور دچار هرج و مرج کامل می‌شود.
مایکل فالون، وزیر دفاع بریتانیا در نشست امنیتی مونیخ گفت که اگر غرب افغانستان را ترک کند، احتمالاً حدود ۴ میلیون نفر از این کشور به بریتانیا و دیگر کشورهای اروپایی پناهنده خواهند شد.
وی افزود که بریتانیا و ناتو نمی‌توانند نیروهایشان را از افغانستان بیرون کنند؛ زیرا گروه‌های تروریستی که نیروهای ما به هدف مبارزه با آنان در سال ۲۰۰۱ به این کشور رفت، هنوز تهدید جدی هستند.
وزیر دفاع بریتانیا هشدار داد که اگر افغانستان سقوط کند، اروپا نتایج آن را بسیار مستقیم احساس خواهد کرد و ما باید تا زمانی در افغانستان بمانیم که این ماموریت را تمام کنیم.
هفته پیش، مایک پیننگ، معاون وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد که احتمال دارد این کشور نیروهای بیشتری به افغانستان بفرستد.
در همین حال، جیمز متیس، وزیر دفاع امریکا نیز گفته است که دونالد ترامپ، رییس‌جمهور این کشور از او خواسته، پیش از اتخاذ تصمیم نهایی در مورد فرستادن نیروهای بیشتر به افغانستان، بررسی همه‌جانبه در باره اوضاع این کشور انجام دهد.
وزیر دفاع امریکا گفت که او مشغول بررسی وضعیت افغانستان و گردآوری اطلاعات لازم در این مورد برای دونالد ترامپ، رییس‌جمهور این کشور است.
وی که با خبرنگاران در ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی صحبت می‌کرد، گفت: ترامپ منتظر پیشنهادات من است؛ اما نخست باید من فورمول‌بندی کنم که ما در چه موقعیتی قرار داریم. بناءً این یک روند عادی جمع‌آوری اطلاعات است.
وزیر دفاع امریکا روز شنبه گذشته در مونیخ با محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور کشور دیدار کرد و قرار بود دیروز به کابل سفر کند؛ اما به دلیل نامساعدبودن هوا، این سفر به تاخیر افتاد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا