آخرین اخباراجتماعافغانستان

مردم بلخ: برای دفاع از کشور آماده فداکاری هستیم

شماری از شهروندان بلخ در گردهمایی در مزار شریف، ضمن تقبیح راکت‌پراکنی پاکستان به خاک افغانستان، گفتند: برای دفاع از کشور تا پای‌جان ایستاده‌ایم.
به گزارش خبرگزاری دید، ده‌ها تن از بزرگان، متنفذین قومی و فعالین مدنی ولایت بلخ با اجتماع در دفتر شورای عالی صلح این ولایت، راکت پراکنی‌های اخیر پاکستان به خاک افغانستان را به شدت تقبیح کرده و گفتند که برای دفاع از تمامیت ارضی کشور، حاضرند جان خود را فدا کنند.
محمد هاشم احمدزی، رییس شورای مردمی ولایت بلخ، حملات اخیر پاکستان را ناجوانمردانه دانست و گفت: تمامی اقشار ولایت بلخ برای دفاع از تمامیت ارضی کشور آماده جانفشانی هستند. وی از طالبان نیز خواست تا با کنارگذاشتن اختلافات و درگیری با دولت، برای دفاع از خاک کشورشان همکاری کنند.
بازمحمد غریب‌یار، رییس کمیته صلح ولایت بلخ گفت: در حال حاضر ضروری است تا تمام اقوام کشور با هم‌دیگر متحد شوند و برعلیه مداخلات خارجی دست به دست هم‌دیگر بدهند.
این گردهمایی با تصویب قطعنامه پنج ماده‌ای به شرح زیر پایان یافت:
۱- دولت باید از همه گزینه‌های ممکن برای توقف حملات راکتی پاکستان استفاده کند؛
۲- دولت باید رویکرد مشخص و واضح در باره حملات اخیر اسلام‌آباد اتخاذ کند؛
۳ – دولت‌های افغانستان و پاکستان باید با همکاری هم‌دیگر مانع فعالیت گروه‌های هراس‌افکن در دو کشور شوند و از ادامه جنگ در دو طرف مرز جلوگری کنند؛
۴ – شورای کویته و شبکه حقانی، مانند داعش و طالب، مخل امنیت می‌باشند و دولت پاکستان باید از فعالیت این گروه‌ها جلوگیری کند؛
۵ – تمامی مخالفان مسلح دولت با الگو قراردادن گلبدین حکمتیار، سلاح شان را بر زمین گذاشته و از برادرکشی دست بردارند.
بعد از رویداد انتحاری زیارتگاهی در ایالت سند پاکستان که بیش از ۷۰ کشته بر جای گذاشت، این کشور مرز خود با افغانستان را بست و برخی مناطق مرزی کشور را هدف حملات راکتی قرار داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا