آخرین اخبارورزش

فیفا مانع برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال کشور شد

دبیرکل فدراسیون فوتبال کشور گفت که مداخلات شماری از نمایندگان مجلس در روند انتخابات این فدراسیون، خلاف قواعد فیفا است و این مداخلات، فدراسیون فوتبال کشور را با خطر تعلیق مواجه کرده است.
فدراسیون جهانی فوتبال ( فیفا ) با برگزاری انتخابات برای معرفی رییس جدید فدراسیون فوتبال کشور مخالفت کرده است.
سید علیرضا آقازاده، دبیرکل فدراسیون فوتبال کشور در نشستی خبری دیروز در کابل گفت: دخالت‌های چند وقت اخیر برخی از نمایندگان مجلس در روند برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، پای فیفا را به این داستان باز کرده است.
چندی پیش فدراسیون فوتبال کشور اعلام کرد که به تاریخ (۱۶ حمل) انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد. دبیرکل فدراسیون فوتبال که مسوول اجرایی این انتخابات طبق قوانین است، اعلام کرد که نامزدان این پست می‌توانند تا تاریخ (۲۵ فبروی) برای دریافت فورم ثبت نام در انتخابات به فدراسیون فوتبال مراجعه کنند.
دبیرکل فدراسیون فوتبال کشور به بی بی سی گفته است: یکی از نامزدان مقام ریاست فدراسیون با جمعی از وکیلان پارلمان در فدراسیون فوتبال کشور حضور یافتند و اوراق انتخاباتی فدراسیون فوتبال را نشانی کردند که بدون شک این عمل، مخالف اساسنامه این فدراسیون و مغایر ماده هفتم قانون اساسی است که بر اساس آن افغانستان تعاملات بین‌المللی خود را رعایت می‌کند و اکنون که این اتفاق صورت گرفته، بدون شک از طرف فدراسیون جهانی فوتبال مداخله پنداشته می‌شود.
به گفته دبیرکل فدراسیون فوتبال کشور دخالت این نمایندگان در روند انتخابات فدراسیون فوتبال نوعی دخالت سیاسی در امورات این فدراسیون عنوان شده و این عمل مغایر با قوانین جهانی فیفا است. طبق قوانین جهانی فیفا، دخالت سیاسی در امور فوتبال، این اجازه را به این سازمان می‌دهد که فعالیت فدراسیون فوتبال کشور مربوطه را به حالت تعلیق درآورد.
در طی دو روز اخیر خبر احتمال به تعلیق رفتن فدراسیون فوتبال کشور از سوی فیفا که می‌تواند باعث محرومیت تیم ملی فوتبال افغانستان از حضور در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا نیز شود، واکنش‌های فراوانی در صفحات اجتماعی و رسانه‌ها به وجود آورده است.
در نامه فیفا آمده است که به دلیل شرایط نامساعد و عدم برگزاری انتخابات شفاف و صلح‌آمیز و برای جلوگیری از تشدید وضعیت جاری، بهتر است انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار نشود.
فیفا همچنین اعلام کرده است که در ماه اپریل و در جلسه بعدی این نهاد در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال افغانستان تصمیم‌گیری خواهد شد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا