آخرین اخباراسلایدشواقتصاد و توسعهایرانخبر های مهممنطقههند

توسعه چابهار؛ تهدید آمریکا و پاسخ هند

خبرگزاری دید: در پی امضای قرارداد ۱۰ ساله هند برای اداره بندر چابهار ایران و تهدید امریکا به “وضع تحریم”، اس‌. جی‌شنکر وزیر خارجه هند در واکنش گفته نباید “دیدگاه کوته‌بینانه” نسبت به آن داشت.


به نقل از ان‌دی‌تی‌وی، اس. جی‌شنکر، وزیر امور خارجه هند امروز چهارشنبه(۲۶ ثور) در کنفرانس خبری تاکید کرد که این پروژه به نفع کل منطقه خواهد بود و کسی نباید با “دید کوته‌بین” دست به اقدامی بزند.
وی خاطرنشان کرده که امریکا خود در گذشته اهمیت قابل توجه چابهار را تقدیر کرده است.
در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات ایالات متحده، جی‌شنکر گفته است: من برخی از اظهارات مطرح شده را دیدم، اما فکر می‌کنم این مسئله برقراری ارتباط، متقاعد کردن و درک است که [چابهار] در واقع به نفع همه است. فکر نمی‌کنم کسی باید دید کوته‌بینانه نسبت به آن داشته باشد.
روز گذشته، ایالات متحده هشدار داد «هرکسی» که به معاملات تجاری با تهران فکر می‌کند، باید از «خطر احتمالی تحریم‌ها» آگاه باشد.
وزیر خارجه هند همچنین گفته که دهلی‌نو ارتباط طولانی با این پروژه داشته، اما قادر به امضای یک پیمان بلندمدت نبود که بسیار مهم بود.
وی با بیان این‌که شرایط تغییر کرده، افزوده است: دهلی نو توانست مسایل را حل کند و توافق‌نامه بلندمدتی را امضا کند که به نفع کل منطقه خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا