آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهگزارشمصاحبه

تولید کنندگان : تولیدات داخلی هویت کشور است/ زمینه صادرات به خارج فراهم شود

خبرگزاری دید: شماری از شرکت‌های تولیدی و صنعت‌کاران در نمایشگاه هفت روزه هفته صنعت در گفت‌وگو با خبرگزاری دید، می‌گویند که محصولات داخلی هویت و اعتبار کشور است و باید زمینه صادرات تولیدات داخلی به خارج از کشور فراهم شود.


نمایشگاه ملی و بین‌المللی به مناسبت هفته صنعت روز یکشنبه (۲۳ ثور) در کابل افتتاح شد و برای هفت روز به روی بازدیدکنندگان باز خواهد بود.
در این نمایشگاه ده‌ها شرکت تولیدی داخلی و خارجی اشتراک‌کردند و محصولات شان را به نمایش گذاشتند.
محب حسین لعلی، مسئول بازاریابی یکی از شرکت‌های تولیدی در صحبت به خبرنگار خبرگزاری دید گفت: شرکت تولیدی ما در کشور ۷۰ درصد مواد مورد نظر مردم را تامین کرده و محصولات شان از کیفیت و استندرد‌های معیاری برخوردار است.
آقای لعلی افزود که برگزاری چنین نمایشگاه‌ها در معرفی تولیدات داخلی به مردم بسیار مهم است، ولی شرکت‌های باید مواد با کیفیت را وارد بازار کند تا مردم از محصولات داخلی به جای کالاهای خارجی استفاده کنند.
وی افزود که در آینده نزدیک محصولات شرکت آنان به ترکمنستان و ازبیکستان نیز صادر خواهد شد.
آقای لعلی می‌گوید که همکاری‌های که از سوی امارت اسلامی با صنعت کاران صورت گرفته کافی نیست، زیرا صنعت تنها با توزیع زمین رشد نمی‌کند بلکه رشد صنعت در کشور به افراد متخصص و تکنالوژی نیاز دارد که در شرایط کنونی افراد متخصص در هیچ شرکتی حضور ندارد و این یک خلای جدی برای صنعت کاران کشور است.
از سوی هم احمد قیس مسئول یک شرکت تولیدی در گفت‌وگو به خبرنگار دید گفت که محصولات تولیدی شرکت‌های داخلی از کیفیت خوب برخوردار است و امارت اسلامی در عرصه رشد صنعت تلاش‌های خود را بیشتر کند. 
وی افزود که امارت اسلامی باید از واردات محصولات مشابه که در داخل نیز تولید می‌شود جلوگیری کند. افغانستان‌ در حال رشد و توسعه است و رفتن به سوی خودکفایی و پیشرفت کشور نیاز مند همکاری حکومت است.
احمد قیس همچنان بر نظارت از تولیدات داخلی تاکید کرده و افزود که مسئولان باید بر تولیدات داخلی نظارت جدی داشته باشند زیرا تولیدات بی‌کیفیت باعث بی‌اعتباری تمام محصولات داخلی می‌شود.
پیش از این نیز تولید کنندگان و صنعت کاران داخلی در نمایشگاه‌ها در مورد مشکلات شان صحبت می‌کردندو یکی از چالش‌های جدی شان را نبود برق کافی و واردات محصولات مشابه در کشور عنوان می‌کردند.
لطف‌الله احمدی، مدیر فروشات یکی از شرکت‌های تولیدی مواد شوینده در صحبت به خبرنگار خبرگزاری دید، گفت که برگزاری نمایشگاه‌ برای رشد و معرفی تولیدات شان به مردم بسیار مهم است.
آقای احمدی افزود که شرکت آنان رو به پیشرفت است و ۱۶ قلم مواد شوینده را به مردم تولید می‌کند که از کیفیت خوب و معیاری برخوردار است.
وی گفت که برگزاری نمایشگاه در خارج از کشور نیز برای تولید کنندگان مفید است و همچنان حضور صنعت کاران خارجی در چنین نمایشگاه‌ها باعث تعامل بیشتر میان صنعت کاران داخلی و خارجی می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا