آخرین اخباراسلایدشوجنگجهانحقوق بشرمنطقه

فیدان: مشارکت مدعیان حقوق‌بشر در جنایت ارتکابی در غزه را، محکوم می‌کنیم

خبرگزاری دید: هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه در نشست مشترک خبری پس از دیدار با محمد اسحاق دار، وزیر امور خارجه پاکستان در اسلام آباد تاکید کرد: کسانی را که دائماً به دیگران درس حقوق بشر و دموکراسی می‌دهند و شریک جنایات (که اسرائیل در غزه مرتکب شد) می‌شوند، محکوم می کنیم.

به نقل از انادولو؛ فیدان با بیان اینکه در این دیدار تحولات منطقه ای و جهانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: در مورد وضعیت فلسطینیان در غزه نیز به صورت جامع گفتگو شد.

او با اشاره به تبادل نظر درباره تلاش‌ها برای پایان دادن به فاجعه انسانی در غزه، گفت: اسرائیل از تمام خطوط قرمز وجدان انسانی و حقوق ملی عبور کرده است.

وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه اسرائیل، کل منطقه را به سمت ویرانی و جنگ می کشاند، خاطرنشان کرد: ترکیه و پاکستان موضع مشترکی در قبال جنایت علیه بشریت در غزه دارند.

فیدان با تاکید بر اینکه هماهنگی نزدیک در سازمان ملل متحد، سازمان همکاری اسلامی و سایر بسترهای بین المللی ادامه خواهد داشت، گفت: ما سعی خواهیم کرد هر کاری که از دستمان بر می آید با استفاده از تمام ابزار دیپلماسی انجام دهیم. ما همیشه گفته ایم که اگر اسرائیل از حمایت سیاسی و نظامی برخوردار نبود ادامه این جنگ ممکن نبود. بدینوسیله از کشورهایی که هنوز فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند می‌خواهیم به نام عدالت، فلسطین را به رسمیت بشناسند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا