آخرین اخباراسلایدشوافغانستانایرانحکومتخبر های مهممنطقه

ملا برادر و متقی برای تشییع پیکر رئیسی به تهران خواهند رفت

خبرگزاری دید: عبدالغنی برادر و امیر خان متقی قرار است در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران شرکت کنند. امیرخان متقی درحالی به تهران خواهد رفت که روز گذشته(۳۱ ثور) نیز در جریان دیدار خود با حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه و سفیر ایران در کابل، پیام تسلیت حکومت سرپرست و مردم افغانستان را به نماینده ایران در کابل ابلاغ کرد.

کاظمی قمی نیز در این دیدار ضمن سپاسگزاری از پیام تسلیت حکومت ومردم افغانستان، اظهار داشت که حکومت و مردم ایران پیام تسلیت حکومت و مردم افغانستان را در نخستین لحظات حادثه دریافت نموده است.

گفتنی است حضور مقامات ارشد طا-لبان درحالی است که پیش از این نیز بسیاری از مقامهای برجسته حکومت سرپرست مراتب تسلیت و همدردی خود را با حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراهشان ابراز کرده‌اند.

از طرف دیگر، شماری از مقام های حکومت سرپرست با حضور در نمایندگی های دیپلماتیک ایران در کشورهای مختلف در مراسم دفتر یادبود رئیس جمهور فقید ایران شرکت کرده اند.

ملاحسن آخوند، نخست وزیر حکومت سرپرست نیز مراتب تسلیت خود را به ایران ارسال کرد. در پیام تسلیت نخست وزیر طا-لبان آمده بود که در کنار مردم ایران می ماند. در این پیام گفته شده« که ما با جمهوری اسلامی ایران و مردم آن کشور در این غم خود را شریک می دانیم و مراتب تسلیت خویش را به تمام خانواده های قربانیان، ملت و حکومت ایران تقدیم می نمائیم».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا