آخرین اخبارآسیای میانهاسلایدشوجهانچینخبر های مهممنطقه

پوتین در پکن؛ موضوعات جهانی و منطقه‌ای در آجندا است

خبرگزاری دید: ولادیمیر پوتین پس از انتخاب مجددش به عنوان رییس جمهور در اولین سفر خارجی‌اش وارد پکن، پایتخت چین، شد.پوتین در راس یک هیئت بلندپایه در این سفر دولتی قرار است درباره مهم‌ترین موضوعات جهانی، منطقه‌ای، سیاسی، تجاری و توسعه‌ای با رییس جمهور چین گفت‌وگو کند.

شی جین پینگ، رییس جمهور چین مراسم استقبال از ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه را صبح امروز پنجشنبه(۲۷ ثور) در میدان دروازه شرقی تالار بزرگ مردم برگزار کرد.
به نقل از تاس، دستیار سیاست خارجی رییس جمهور روسیه گفته که چین به طور تصادفی اولین سفر خارجی رییس جمهور انتخاب نشده است، بل پاسخی به ژست دوستی مشابهی است که سال گذشته شی جین پینگ، رییس جمهور چین انجام داد.

سفر به چین در دو مرحله انجام می‌شود.رییس جمهور روسیه قرار است از پکن و هاربین بازدید کند.
پوتین در پکن با شی جین پینگ دیدار خواهد کرد.
قرار است دو رهبر گفت‌وگوهای همه‌جانبه رو در رو و با حضور هیئت‌ها و همچنین گفت‌وگوهای غیررسمی رو در رو پشت دروازه‌های بسته داشته باشند.
هیئت بزرگی متشکل از پنج معاون نخست وزیر، روسای آژانس‌های اقتصادی، دیپلماتیک و امنیتی و همچنین روسای سرویس فدرال همکاری‌های نظامی-فنی و راه آهن پوتین را همراهی می‌کند.
گفت‌وگوهای دوجانبه روی همکاری‌های تجاری و اقتصادی برنامه‌ریزی شده و دو طرف همچنین درباره مهم‌ترین مسایل سیاسی و منطقه‌ای صحبت خواهند.
مهم‌ترین بخش مذاکرات، یک نشست غیررسمی و پشت درهای بسته خواهد بود.
مرحله دوم سفر دولتی به چین در شهر هاربین، بزرگ‌ترین شهر ایالت هیلونگ جیانگ چین انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا