آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعه

رییس جمهور غنی:

آب‌های سرزمینی کشور باید از طریق تحقیقات علمی مدیریت شود


محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور در دیدار با اعضای مرکز تحقیقات ملی آب و محیط زیست بر مهار و مدیریت ‌آب‌های سرزمینی کشور از طریق انجام تحقیقات علمی و دانشگاهی تأکید کرد.
ارگ با نشر خبرنامه‌ای گفته است که آقای غنی، شامگاه روز پنجشنبه (۱ سنبله) با اعضای مرکز تحقیقات ملی آب و محیط زیست در ارگ دیدار کرد.
آقای غنی در این دیدار گفت که کابل باید با مدیریت آب و زمین به یک شهر امید مبدل شود.
وی افزود که کلستر واضح بین دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌ها به میان آید و همچنین از آنان خواست تا دروس تئوریک و عملی را باهم یکجا کنند.
آقای غنی به معیین علمی وزارت تحصیلات عالی دستور داد تا چند مرکز تحقیقات ملی آب و محیط زیست را در ولایات نیز ایجاد نماید و به زودترین فرصت روی تشکیل این مرکز کار کند تا بودجه آن از طریق وزارت مالیه اجرا شود و همچنین بودجه مراکز ولایتی در بودجه سال آینده گنجانده شود.
آقای غنی تصریح کرد که در هر پروژه باید یک بخش برای تحقیقات اختصاص داده شود تا دانشجویان در پروژه‌های مربوطه، تحقیقات خویش را انجام دهند.
وی افزود که مردم افغانستان می‌خواهند، حرکت سریع و واقعی را در خصوص مهار آب‌ها و تحفظ سرحدات دریاها و ترمیم آن مشاهده کنند.
وی از تیم این مرکز خواست تا یک تحقیق و ارزیابی همه جانبه را در مورد دریای کابل نیز انجام دهند.

در همین حال، معیین علمی وزارت تحصیلات عالی نیز گفت که روی نظریات ارائه شده از سوی آقای غنی در مورد بهبود مرکز تحقیقات ملی آب و محیط زیست، کار صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا