آخرین اخبارافغانستانسیاست

آتش‌بس میان طا-لبان پاکستانی و اسلام‌آباد تمدید شد

خبرگزاری دید: منابع می‌گویند که طا-لبان پاکستانی و دولت اسلام‌آباد به گونه نامحدود آتش‌بس را تمدید کرده‌اند. گفته شده که این تصمیم برای ادامه مذاکرات اتخاذ شده است.


روزنامه اکسپرس تریبون پاکستان امروز سه‌شنبه (۱۰ جوزا) گزارش داده است که هر دو طرف توافق کرده‌اند که به گفت‌وگو ادامه دهند و کمیته‌های سه نفره برای حل بُن‌بست تشکیل داده‌اند.
در این گفت‌وگوها سراج‌الدین حقانی وزیر داخله طا-لبان میانجی است.
در گفت‌وگوهای صلح، هیئت تحریک طا-لبان پاکستان توسط مفتی غفران، فرمانده ضرار و عمر خالد خراسانی رهبری می‌شود و هیئت پاکستانی هم متشکل از مقامات ارشد نظامی و اطلاعاتی است.
اکسپرس تریبون نوشته است که گفت‌وگوهای کنونی میان دو طرف از آغاز ماه جاری در کابل آغاز شده بود. این گفت‌وگو منجر به تمدید آتش‌بس میان طا-لبان پاکستانی و دولت پاکستان در دو نوبت شده است.
این رسانه نوشته است که طا-لبان پاکستانی در جریان مذاکرات قبلی خود از دولت پاکستان خواسته بود تا فرماندهان ارشد این گروه را آزاد، عملیات در منطقه «فتای» سابق را متوقف و عفو اعلام کند تا جنگ‌جویان و خانواده‌های آنها را به کشورشان بازگرداند.
دولت پاکستان نیز در مقابل از طا-لبان پاکستانی خواسته بود که از هدف قراردادن تاسیسات در حملات خود خودداری کنند، آتش‌بس را تمدید کنند و اجازه دهند حصارکشی مرز پاکستان و افغانستان بدون مانع ادامه یابد.
اکسپرس تریبون نوشته است که در نتیجه‌ این مذاکرات، آتش‌بس به مدت ۱۵ روز تمدید شده بود، اما سرنوشت سایر خواسته‌ها روشن نشد و قرار است مذاکرات ادامه یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا