آخرین اخبارافغانستانسیاست

مقام‌های ارشد امنیتی و دفاعی:

آتش‌بس در برابر طالبان رعایت می‌شود/ اگر طالبان پایبند باشند، تمدید خواهد شد


رییس ستاد ارتش کشور پس از اعلام آتش‌بس توسط رییس جمهور غنی گفته که این دستور رعایت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دید،  جنرال محمد شریف یفتلی رییس ستاد ارتش و اختر محمد ابراهیمی معیین ارشد امنیتی وزارت داخله، پس از اعلام آتش‌بس توسط رییس جمهور در یک نشست خبری مشترک گفتند که نیروهای امنیتی در مدت اعلام شده در برابر طالبان  در حالت دفاعی قرار می‌گیرند.

به گفته این مقامات ارشد امنیتی و دفاعی، مدت آتش‌بسی که از سوی آقای غنی اعلام شده مشخص است و نیروهای امنیتی بر بنیاد آن عمل خواهند کرد.

در همین حال، محمد شریف یفتلی رییس ستاد ارتش گفت:« ما از اعلام آتش‌بس سرقوماندان اعلای قوای مسلح پیروی می‌کنیم و در صورتی که تعرض صورت نگیرد، به تمام معنا آتش بس از سوی نیروهای ارتش رعایت می‌شود».

به گفته او، اگر طالبان آتش‌بس را رعایت کنند، مدت زمان آن تمدید خواهد شد.

اختر ابراهیمی معیین ارشد وزارت داخله نیز افزوده است که آقای غنی به خاطر احترام به درخواست علمای کشور و رسیدن به صلح، آتش‌بس اعلام کرده است و رهبری نهادهای امنیتی نیز ضمن حمایت از این اعلام، مسئولیت دارند که به تجاوزات تروریستان جواب دندان شکن دهند.

با این همه، دو روز پیش نزدیک به ۳ هزار عالم دینی با صدور فتوای متفقه، جنگ جاری و انجام حملات انتحاری را در کشور حرام اعلام کردند و از حکومت نیز خواستار برقراری آتش‌بس موقت شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا