آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

صالح:

آتش‌بس مرگ سیاسی طالبان است/ طالبان در خدمت حرص و آز راولپندی می‎جنگند

معاون اول ریاست جمهوری در مطلبی که امروز دوشنبه(۲۱ میزان) در فیسبوک منتشر کرده، می‌گوید که طالبان آتش‌بس را مرگ سیاسی خویش می‌پندارند و «غلط خوانی طالب از تحولات» سبب افزایش خشونت‌های این گروه در هفته‌های اخیر است.

به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری در مطلبی نوشته که عمده ترین دلایل افزایش حملات پوچ و خونبار طالبان بر مردم افغانستان فهم نادرست این گروه جهل و وحشت از تحولات سیاسی و بیرونی است.
او نوشته که «طالبان اراده ملی را دست کم می‌گیرند و با برداشت نادرست از پروسه صلح، دست به حملات زیادی زده‌اند. در بسیاری از مناطق افغانستان که خشونت طالبانی افزایش یافته است با مقاومت مردمی مواجه است».
معاون اول ریاست جمهوری نوشته «طالبان هیچ سود استراتژیک و سیاسی ازین خونخواری نخواهد برداشت زیرا خشونت به عنوان ابزار سیاسی منفور و مردود است. طالبان آتش‌بس را مرگ سیاسی خویش می‌پندارند و فکر می‌کنند با کشتار بی‌حساب، مردم را تشنه آرامش گورستان گونه‌ دهه ۹۰ میلادی بسازند».
صالح در بخش دیگری از مطلبش نوشته که پس از ۲۵ سال داشتن اسلحه بر دست و آن هم به خاطر تامین حرص و آز راولپندی در تمام صفوف طالبان یک چهره کاریزماتیک از دید رهبری ظهور نکرده است.
او همچنین گفته که طالب به عنوان ابزار تامین منافع همسایه وظیفه‌اش کنترول بر خاک است و الی پدیده مردم برایشان هیچ نوع اهمیت محوری ندارد و در گذشته نیز نداشت. مانند ملخ حمله می‌کنند و مانند ملخ می‌میرند.
این اظهارات آقای صالح در حالی مطرح می شود که درگیری بین نظامیان دولتی و جنگجویان طالبان در بسیاری از نقاط کشور افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا