آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثخبر های مهمسیاست

آخرین حمله پهپادی امریکا در کابل؛ ممکن موتر کارمند سازمان خیریه هدف قرار گرفته باشد

نیویارک تایمز در گزارشی می‌گوید که امریکا در آخرین حمله پهپادی خود در کابل ممکن موتر حامل غیرنظامیان را هدف گرفته باشد تا جنگجویان داعش. در این حمله ١٠ نفر به شمول ٧ کودک کشته شد.


به نقل از نیویارک تایمز، ایالات متحده ممکن موتر یک کارمند سازمان خیریه را به عوض جنگجویان داعش در آخرین حمله هوايی خود قبل از خروج همه نظامیان امریکایی از افغانستان در ماه اگست هدف قرار داده باشد.
پنتاگون گفته است که در این حمله که بتاریخ ۲۹ اگست انجام شد، یک حمله جدیداً پلان‌شده داعش را مختل کرده است.
اما ایمل احمدی پیش از این گفته بود که در این حمله به شمول یک دختر خردسال او، برادرزاده‌ها، خواهر زاده‌ها و برادرش زمری احمدی راننده موتر، ۱۰ فرد ملکی کشته شدند.
نیوریاک تایمز بابررسی تصاویر کامره امنیتی می‌گوید که نظامیان امریکایی ممکن زمری و همکارانش را حین بارکردن بوتل‌های آب در موتر و انتقال یک لپ تاب برای رییس‌اش مشاهده کرده و هدف قرار داده باشند.
زمری احمدی برای یک موسسه امریکایی موسوم به تغذیه و تعلیم بین‌المللی مستقر در ایالت کلیفورنیا به عنوان انجنیر برق کار می‌کرد و به گفته اقاربش به ویزه مهاجرت به امریکا درخواست کرده بود.
به گفته مقامات امریکایی، انفجار بزرگ‌تری که بعد از حمله پهپادی صورت گرفت، نشان می‌دهد که در موتر مواد انفجاری موجود بوده است.
با این حال، در بررسی نیویارک تایمز گفته شده که شواهدی در مورد انفجار دوم وجود ندارد.
جان کربی سخنگوی وزارت دفاع امریکا با اظهار نظر درباره این گزارش گفته است که فرماندهی مرکزی ایالات متحده به بررسی این حمله ادامه می‌دهد ولی هیچ نیروی نظامی دیگری به اندازه نظامیان ایالات متحده به خاطر جلوگیری از تلفات ملکی تلاش به خرج نمی‌دهند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا