آخرین اخبارجهان

آخرین نظامی امریکایی که از افغانستان رفت، در شرق اروپا مستقر شده است

خبرگزاری دید: آخرین سرباز امریکایی که در ماه آگست افغانستان را ترک کرد، در پولند مستقر شده است تا به گفته مقام‌های امریکایی، با تهدید روسیه علیه متحدان ناتو مقابله کند.


کریس دوناهو فرمانده سپاه۸۲ هوابرد ارتش امریکا، آخرین نیروی این کشور بود که نیمه دوشنبه‌شب(۸ سنبله) کابل را ترک کرد.
عکس او در (۸ سنبله) هنگام خروج از افغانستان از سوی سنتکام یا ستاد فرماندهی مرکزی امریکا نشر شد. اکنون طبق تصاویر تازه منتشر شده، کریس دوناهو که رتبه جنرالی دارد در پولند در نزدیکی مرکز اوکراین مستقر شده است. به دستور جو بایدن رییس جمهور امریکا، یک هزار و ۷۰۰ سرباز امریکایی در پولند مستقر می‌شوند.
طبق گزارش‌ها، دوناهو ده‌ها سرباز و تجهیزات امریکایی را هدایت می‌کرد که در مرز اوکراین مستقر شده‌اند. انتظار می‌رود که صدها نیروی پیاده نظام دیگر از لشکر ۸۲ هوابرد امریکا وارد این منطقه شوند.
دوناهو گفته است که حضور امریکا در پولند نشان‌دهنده‌ همبستگی این کشور با متحدان اروپایی‌اش است. او اتحاد را در این دوره «عدم اطمینان» عامل قوی بودن توصیف کرده است.
اریوسز بلاچزک وزیر دفاع پولند از استقرار نیروهای امریکایی استقبال کرده و گفته است که بازدارندگی و همبستگی بهترین پاسخ به سیاست تهاجمی روسیه و نیز تلاش تهاجمی برای بازسازی «امپراتوری روسیه» است.
روسیه حدود ۱۰۰ هزار سرباز خود را در مرز اوکراین مستقر کرده است. مسکو تأکید کرده است که قصد حمله به اوکراین را ندارد، اما غرب نگران حمله روسیه به اوکراین است.
امریکا که سه هزار نیرو را به شرق اروپا اعزام کرده است، می‌گوید که قصد درگیری با روسیه در خاک اوکراین را ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا