آخرین اخبارافغانستانسیاست

رییس جمهور غنی:

آدرس صلح دولت افغانستان است/ ما به تیم متحد، منسجم و ملی نیاز داریم

رییس جمهور اشرف غنی در دیدار با برخی بزرگان قومی و متنفذین کشور گفت که آدرس مشروع صلح دولت افغانستان و کشور ما در این مرحله به یک تیم مذاکره کننده منسجم، متحد و ملی نیاز دارد.

رییس جمهور اشرف غنی در دیدار با برخی بزرگان قومی و متنفذین کشور گفت که آدرس مشروع صلح دولت افغانستان و کشور ما در این مرحله به یک تیم مذاکره کننده منسجم، متحد و ملی نیاز دارد.
به نقل از ارگ، محمد اشرف غنی رییس جمهور روز گذشته با شماری از بزرگان قومی و متنفذین کشور، در ارگ دیدارکرد.
در این دیدار، اسدالله وفا، حاجی عبدالرحمن زدران، حاجی ملک عثمان، استاد محمد اکبری و معتصم آقا، پیروزی مجدد رییس جمهور غنی را در انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفته، برای وی تمنای موفقیت های هرچه بیشتر در امور کشور نموده و به تامین صلح پایدار در کشور ابراز امیدواری کردند.
رییس جمهور گفت که پس از انجام موفقانه انتخابات، همۀ ما مسئولیت داریم تا مسایل شخصی را کنار گذاشته و بخاطر نجات کشور از آتش جنگ، تامین صلح و رسیدگی به مشکلات مردم، با هم متحد و یکجا شویم.
رییس جمهور غنی گفت که برای تمامی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور هدایت داده‌ام، تا در مقابل اعتراضات و تظاهرات اجازه استعمال قوه را ندارند. چون نیروهای امنیتی و دفاعی سرمایه ملی ما است و باید در سیاست‌های کوچک و اختلافات، دخیل نشوند.
آقای غنی گفت که در این مرحلۀ تاریخ ما به تیم متحد، منسجم و ملی نیاز داریم، تا افغانستان را از این بحران چهل ساله بیرون سازد. وی افزود که صلح به تمام مردم افغانستان مربوط است، تمام ملت و شخصیت‌ها باید در آن شامل باشند.
رییس جمهور غنی با اشاره به این که آدرس صلح دولت جمهوری اسلامی افغانستان است، گفت که صلاحیت های هیئت مذاکره کننده محدود است. باید انعطاف در هیئت موجود باشد، به این معنی که با توجه به موضوعات و نیازمندی‌ها، در آن تغییرات میاید و موثریت خواهد داشت.
وی افزود که هدف از مذاکرات ختم جنگ و تامین صلح و ثبات دایمی می‌باشد. ملت آماده صلح است و در آتش‌بس سال گذشته، ظرفیت خود را در این زمینه نشان دادند. پیام من برای طالبان این است که در رابطه به صلح باید به نتیجه برسند و به خاطر خدمت به وطن و ملت، به اراده مردم تسلیم شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا