آخرین اخبارافغانستانسیاست

عطامحمد نور:

آرزوی استاد ربانی صلح بود و در این راه شهید شد

عطامحمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی در پیامی که به مناسبت هشتمین سالروز ترور استاد ربانی منتشر کرده، گفته که آرزوی بزرگ استاد شهید صلح و آرامی کشور بود و سرانجام در این راه به شهادت رسید.
آقای نور افزوده که جایگاه استاد ربانی به عنوان یک رهبر با حوصله، دانشمندی فقیه و مرشد عارف همواره محفوظ بوده و نبودش حس می‌شود.
متن کامل پیام:
پیر خِرد گرا، رهبراعتدال پسند ‌و فقیه نامور!
هشت سال پیش از امروز در یک رویداد خونین انتحاری، رهبر جهاد و مقاومت، رییس جمهور اسبق کشور، رهبر جمعیت اسلامی ‌و نخستین رییس شورای عالی صلح به جاودانگان پیوست و پیروان بی‌شمارش را سوگوار نمود.
استاد شهید که برای من پدر معنوی و رهبر ایده‌آل بود، شهادتش بسی سنگین و شکننده بود که هنوز غم نبودش بر شانه‌هایم سنگینی می‌کند.
از آوان جوانی به سنگر نبرد رفتم، از همان زمان پیشوای سیاسی خود استاد خردمند پروفیسور برهان‌الدین ربانی را برگزیدم و تا لحظه شهادت هرگز از خط و مش و دساتیر ایشان سرپیچی نکردم. علی‌الرغم همه امکانات هرگز به تاسیس حزب و یا رنجش خاطر استاد بزرگ، متوسل نشدم. خط استاد شهید برای من همچنان خط درشت سیاسی است.
استاد شهید در میان رهبران سیاسی کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بود، تدبیر، حوصله‌مندی، فقاهت، هوشمندی سیاسی، خودگذری، همدیگر پذیری و ده‌ها فضایل اخلاقی و خصایل نیک او از دید هیچ کسی پنهان نبود. او به منافع افغانستان و مردم این کشور می‌اندیشید و تنها ارزشی که به آن بیشتر توجه داشت منافع ملی و ارزش‌های کشور ما بود. آرزوی آوردن صلح را داشت و با بزرگی تمام مسئولیت شورای عالی صلح را پذیرفت و سرانجام در همین راه به شهادت رسید.
من در حالی که در‌هشتمین سالروز شهادت رهبر خردمند ‌و سیاست مدار هوشمند، همچنان جایش را خالی می‌بینم، باور دارم که پیروان رهبر شهید راه و مسیر او را ادامه می‌دهند و نامش را جاویدانه نگاه می‌دارند.
فرا رسیدن هشتمین سالروز شهادت رهبر فقید جمعیت اسلامی را به پیشگاه مردم افغانستان، هواداران جمعیت اسلامی و خانواده استاد شهید تسلیت عرض می‌کنم، روحش را شاد و راهش را مستدام می‌خواهم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا