آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

دولت‌ساز:

آرزو داریم بار دیگر انتخابات به گروگان گرفته نشود/ نتیجه انتخابات هرچه زودتر اعلام شود

دسته انتخاباتی دولت‌ساز می‌گوید که انتخابات در یک مرحله حساس قرار دارد و امید می‌رود که این روند مهم و ملی بار دیگر به گروگان گرفته نشود. تیم دولت‌ساز همچنان تاکید کرده که نتیجه انتخابات هرچه زودتر اعلام شود.
به گزارش خبرگزاری دید، تیم انتخاباتی دولت‌ساز با نشر اعلامیه‌ای امروز شنبه(۲۳قوس) از آغاز بازشماری آرا در هفت ولایت استقبال کرده و آرزو برده که بار دیگر این روند ملی به گروگان گرفته نشود.
تیم دولت‌ساز تاکید نموده که نتیجه انتخابات هرچه زودتر اعلام شود تا مردم از تشویش و نگرانی بیرون شوند و سرنوشت دولت معلوم شود.
متن کامل اعلامیه:
ستاد انتخاباتى دولت ساز
اعلاميه مطبوعاتى
باگذشت بیش از دو ماه از ۶ میزان و روز انتخابات متأسفانه اعلان نتايج ابتدايى تا اکنون به تعويق افتاده است. اين موضوع علاوه بر اينكه به روند انتخابات صدمه وارد كرد، بر ساير عرصه‌های اجتماعى، اقتصادى و حتی فرهنگی مردم افغانستان نیز اثرات منفى برجا گذاشته است.
در حال حاضر، انتخابات رياست جمهورى در يک مرحله بسيار مهم و حساس قرار دارد؛ بنابراین، نياز است تا هرچه زودتر به انتظار بر حق مردم پاسخ مثبت داده شود و اين روند بزرگ ملى از بُن‌بست و گروگان‌گیری رهایی یابد.
متوقف بودن بازشمارى و تفتيش آرا در هفت ولايت یکی از معضلات بنیادین بود كه خوشبختانه اكنون اين معضل برطرف شده است. چنانكه به كميسيون مستقل انتخابات اجازه داده شد تا در ولايات باقی‌مانده (تخار، بغلان، سرپل، جوزجان، فارياب، بدخشان و پنجشير) بازشمارى و تفتيش آرا آغاز گردد. اميدواريم این روند با موانع و چالش‌های تازه‌ای مواجه نشود و بازشمارى و تفتيش آرا در تمام ولايات تکمیل گردد.
امیدواریم تمامی منسوبین و مسئولان دسته‌های انتخاباتی با تعهد به قانون انتخابات و طرزالعمل‌ها و لوایح انتخاباتی، بیش از این بر سر راه این روند ملی چالش ایجاد ننمایند، چنان‌که منسوبین ستاد انتخاباتی دولت‌ساز همواره تابع این مقررات بوده است و خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا