آخرین اخباراجتماعافغانستان

آزمون کانکور در بامیان آغاز شد


آزمون کانکور در ولایت بامیان امروز پنجشنبه آغاز شد. روند آغاز و انجام این آمون برای دو روز تنظیم شده است که نصف اشتراک کننده‌گان امروز و نصف دیگر آن فردا امتحان را سپری خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، درآزمون کانکور امسال ولایت بامیان بیش از پنج هزار داوطلب اشتراک کرده است.
آقای محمد عارف یوسفی رییس دانشگاه بامیان می‌گوید: از مجموع ۵۰۱۲ داوطلب، در آزمون کانکور ۲۹۸۳ پسر و ۲۰۲۹ اشتراک کننده آن ازدختران می‌باشند.
آقای یوسفی افزود: در جمع داوطلبان امتحانات کانکور ولایت بامیان، ۲۴۳ نفر برای دانشگاه شبانه است و تعداد ۴۳۰ نفر چهارده پاس و ۳۲ نفر از فارغین علوم دینی می‌باشد.
مسئولین دانشگاه بامیان می‌گویند: دانشگاه بامیان در سال تحصیلی جدید بیشتر از دو هزار محصل را در ۳۴ رشته پذیرش خواهد داشت.
در امتحان کانکور سراسری امسال بیشتر از دو صد هزار داوطلب از سراسر کشور ثبت نام کرده است که از میان آنان ۶۲ هزار و ۶۶۲ تن به دانشگاه‌ها و موسسات تحصیلات عالی و ۵۳ هزار و ۷۷۰ تن در انستیتیوت‌های مسلکی و دارالعلوم‌های مرکز و ولایات جذب می‌شوند.
با افزایش اشتراک کننده‌گان آزمون کانکور در هر سال و فراغت آن‌ها از نهادهای تحصیلی، بحران بیکاری در کشور شدت یافته و حکومت هم تا هنوز هیچ تدبیر برای بحران بیکاری روی دست نگرفته است.
محمد رقیب فیاض- خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا