آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاست

آستین:‌ امریکا خواهان ختم «مسئولانه» جنگ افغانستان است

لوید آستین وزیر دفاع امریکا در سفر غیر منتظره‌اش به کابل با رییس جمهور غنی دیدار کرد. وی می‌گوید دولت بایدن خواهان ختم مسئولانه جنگ در افغانستان است، اما خشونت‌ها باید کاهش یابد.


به گزارش خبرگزاری دید، ریاست جمهوری به تازگی در بیانیه‌ای گفت که لوید آستین در دیدار با رییس جمهور غنی پیرامون مبارزه با تروریزم، روند صلح و کاهش خشونت‌ها تبادل نظر کرده است.
دو طرف با ابراز نگرانی نسبت به سطح خشونت‌ها در کشور، فداکاری‌های نیروهای امنیتی و دفاعی را در مبارزه با تروریزم ستود.
وزیر دفاع امریکا در ادامه گفت که ایالات متحده در زمینه صلح عادلانه و پایدار با دولت افغانستان همکاری‌ می‌کند.
در همین حال، وزیر دفاع امریکا گفته است که دولت بایدن می‌خواهد «پایان مسئولانه» طولانی‌ترین جنگ امریکا را ببیند، اما برای اینکه دیپلماسی نتیجه «ثمربخش» داشته باشد، باید سطح خشونت‌ها کاهش یابد.
آستین که پس از سفر به هند، وارد کابل شد، گفته است: همیشه نگرانی‌ها در مورد این چیزها وجود دارد، اما فکر می‌کنم انرژی زیادی در این زمینه متمرکز شده است، می‌دانید، آنچه برای ختم مسئولانه و حل و فصل این جنگ لازم است.


در مورد خشونت‌ها در افغانستان، وزیر دفاع امریکا افزوده است: واضح است که سطح خشونت‌ها در این کشور بسیار بلند است. ما واقعاً می‌خواهیم خشونت‌ها کاهش یابد و فکر می‌کنم اگر این اتفاق بیفتد، می‌تواند شرایط را برای برخی کارهای دیپلماتیک پربار فراهم کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا