آخرین اخبارجهانسیاست

آستین: انتظار داریم طالبان از برگشت القاعده جلوگیری کنند

لوید آستن وزیر دفاع امریکا گفته است در پی خروج نظامیان امریکایی از افغانستان و به قدرت رسیدن طالبان، ممکن شبکۀ القاعده تلاش کند دوباره در افغانستان احیا شود.


به نقل از صدای امریکا، لوید آستن دو روز پیش در کویت گفت که ایالات متحده آماده است تا از برگشت القاعده در افغانستان و تهدید آن گروه تروریستی علیه امریکا جلوگیری کند.
آستین: فکر می‌کنم تمام جامعه [جهانی] به نحوی ناظر اند که چه اتفاق می‌افتد و آیا القاعده توانایی احیای مجدد را در افغانستان دارد یا خیر. به طالبان خاطر نشان کرده‌ایم که از آنان توقع می‌رود که به چنین چیزی اجازه ندهد که به وقوع بپیوندد.
بر اساس توافقنامه‌ای که در ۲۹ فبروری ۲۰۲۰ میان طالبان و امریکا در قطر امضا و منجر به خروج کامل نظامیان امریکایی از افغانستان شد، طالبان تعهد کرده‌اند که روابط خود را با گروه‌های دهشت افگن قطع کرده و اجازه نخواهند داد که از خاک افغانستان بر ضد هیچ کشوری استفاده شود.
وزیر دفاع امریکا تاکید کرده است که نظامیان امریکایی این توانایی را دارند تا با استفاده از قابلیت فوق افق، تهدیدات برخاسته از افغانستان را با انجام حملات از بیرون از مرزهای افغانستان مهار کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا