آخرین اخبارجهانسیاست

آستین: برای مهار چین، همکاری با هند را افزایش می‌دهیم

خبرگزاری دید: وزیر دفاع امریکا با تشریح استراتژی امنیت ملی امریکا گفته است که برای مهار نفوذ چین همکاری نظامی را با هند افزایش می‌دهد.

به نقل از داون، استراتژی دفاعی جدید ایالات متحده که به تازگی اعلان شده است می‌گوید که امریکا شراکت دفاعی خود را با هند برای افزایش توانایی در جلوگیری از تجاوز چین و تضمین دسترسی آزاد به منطقه اقیانوس هند پیش خواهد برد.

لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده در یادداشت مقدماتی خود در مورد استراتژی دفاع ملی امریکا در سال ۲۰۲۲ نوشته است: جمهوری خلق چین (PRC) مهم‌ترین رقیب استراتژیک ما در دهه‌های آینده باقی می‌ماند.

این اعلام به دنبال انتشار استراتژی امنیت ملی ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ است که چین را به عنوان «رقیب اصلی امریکا در دنیای امروز معرفی می‌کند».

وزارت دفاع امریکا گفته است که برای خنثی کردن نفوذ چین و حفظ کنترول بر مرزهای زمینی مورد مناقشه چین-هند با دهلی‌نو همکاری خواهد کرد.

در این استراتژی جدید به نقل از جو بایدن رییس‌ جمهور ایالات متحده آمده است که چین «تنها کشوری است که هم قصد دارد نظم بین‌المللی را تغییر دهد و هم به طور فزاینده‌ای قدرت اقتصادی، دیپلماتیک، نظامی و تکنالوجیکی برای انجام این کار دارد».

این سند خاطرنشان می‌کند که روابط بین چین و روسیه همچنان در حال افزایش است و «در صورت درگیر شدن ایالات متحده با بحران و یا جنگ، هر یک از این دو کشور می‌تواند معضل جهانی خلق کند».

چهار اولویت توسط وزارت دفاع در استراتژی امسال تعریف شده است:

• دفاع از میهن، با سرعت رو به رشد تهدید چند دامنه‌ای جمهوری خلق چین (PRC).

• جلوگیری از حملات استراتژیک علیه ایالات متحده، متحدان و شرکا.

• جلوگیری از تجاوز، اولویت دادن به چالش جمهوری خلق چین در منطقه هند و اقیانوس آرام، سپس چالش روسیه در اروپا.

• ایجاد نیروی مشترک و اکوسیستم دفاعی مقاوم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا