آخرین اخبارافغانستان

آصف مهمند از سوی پولیس بلخ بازداشت شد


آصف مهمند، عضو سابق شورای ولایتی بلخ در برگشت از کابل در میدان هوایی بین‌المللی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی در مزارشریف به اتهام جعل اسناد و تزویر از سوی پولیس بلخ بازداشت شد.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد آصف مهمند زمانی که از کابل به مزارشریف رسید، از سوی پولیس بلخ به اتهام جعل اسناد و تزویر محاصره و پس از ده ساعت مقاومت بازداشت شد.
منیر فرهاد، سخنگوی ولایت بلخ به خبرگزاری دید می‌گوید که سه مکتوب عنوانی ولایت بلخ و فرماندهی پولیس این ولایت مبنی بر بازداشت آقای مهمند رسیده است و بر همان اساس آقای مهمند بازداشت شده است.
آقای فرهاد همچنان می‎افزاید که افراد مسلح غیرمسئول مربوط به جمعه خان همدرد و اختر محمد ابراهیم‌خیل در اطراف میدان هوایی حضور یافته بودند و تلاش داشتند که مانع از بازداشت او شوند.
پیش از این آصف مهمند در یک نشست خبری در کابل گفته بود که وی از سوی عطا محمد نور تهدید به مرگ شده و والی بلخ در تلاش ترور وی است، اما عطا محمد نور در نامه‎ای به نهادهای امنیتی در بلخ دستور داده بود که امنیت آقای مهمند را تامین کنند.
والی بلخ در آن نامه گفته بود که حلقاتی می‎خواهند آقای مهمند را ترور کنند و مسئولیت آن را به دوش او اندازند.
محمد آصف مهمند اما در تازه‌ترین مورد ویدیویی که در فیسبوک نشر کرده، والی بلخ را فحش ناموسی می‌دهد و شخصی را تهدید به اختطاف و ترور می‌کند که به گفته او از والی بلخ حمایت کرده است.
به باور آگاهان، محمد آصف مهمند برای حکومت مرکزی مبدل به ناخن افگاری در برابر والی بلخ شده است تا با استفاده از او این چهره سیاسی قدرتمند شمال را زیر فشار قرار دهد.
گفتنی است که روز گذشته محمد آصف مهمند به دلیل آنچه غیرحاضری دوامدار خوانده می‌شود، وظیفه‌اش از سوی شورای ولایتی بلخ نیز به حالت تعلیق درآمد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا