آخرین اخبارافغانستانسیاست

آغاز بازشماری آرای کابل پس از یک هفته؛ کمیسیون‌ها آشتی کردند

پس از وقفه یک هفته‌ای، گزارش می‌شود که روند بازشماری آرای حوزه انتخاباتی کابل از سر گرفته شده و امروز ادامه یافت.


پس از وقفه یک هفته‌ای، گزارش می‌شود که روند بازشماری آرای حوزه انتخاباتی کابل از سر گرفته شده و امروز ادامه یافت.
اواخر هفته گذشته، در آغاز روز کمیسیون شکایات انتخاباتی کل آرای حوزه کابل را باطل اعلام کرد و در پایان همان روز کمیسیون انتخابات این تصمیم کمیسیون شکایات انتخاباتی را « سیاسی» و « سلیقه‌ای» خواند.
به گزارش خبرگزاری دید، اما ذبیح‌الله سادات گفته است، امروز روند باز شماری آرای کابل که یک هفته متوقف شده بود آغاز شده، ناظران کمیسیون شکایات انتخاباتی نیز بر این روند نظارت دارند، آن موارد و اسناد که نیاز آنان بود از سوی کمیسیون برای آنان سپرده شده‌است تا هم به شکایات رسیدگی شود و هم کار نتایج کابل به پایان برسد.
پس از شکایت‌ها از تقلب گسترده انتخابات پارلمانی در ولایت کابل، کمیسیون انتخابات فیصله کرد که از کُل مراکز انتخاباتی آرای ۱۸۲ مرکز باز شماری گردد. در جریان این روند؛ اما کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی آرای کُل مراکز کابل را باطل اعلام کرد.
با بر انگیزی واکنش کمیسیون مستقل انتخابات، کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی مشروط به واگذاری اسناد مورد نیاز که بر بنیاد آن بتوانند آرای سیاه و سفید حوزۀ کابل را از هم جدا سازند از فیصله‌اش پا به عقب گذاشت و با این کمیسیون توافق کرد.
اکنون پس از یک هفته درنگ در روند باز شماری آرای کابل، کمیسیون انتخابات می‌گوید تمامی این اسناد را به آن کمیسیون سپرده‌ تا در روشنی آن تصمیم بهتر در پیوند به نتایج آرای کابل گرفته شود.
تاکنون کمیسیون انتخابات نتایج ابتدایی ۲۵ ولایت را اعلام کرده‌ و قرار است امشب نتایج سه ولایت دگیر نیز اعلام شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا