آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

آغاز به کار جغل‌اندازی ۱۴ کیلومتر سرک در ولایت بلخ


با جغل‌اندازی ۱۴ کیلومتر سرک در دو منطقه، مشکل رفت‌وآمد ساکنان چندین روستای دورافتاده و محروم ولسوالی‌های بلخ و دولت آباد مرفوع می‌شود.
به گزارش خبرگزاری دید، انجنیر فولاد سزاوار، معاون ریاست انکشاف دهات بلخ گفت: کار ساخت ۱۴ کیلومتر سرک جغل‌ریزی شده در دو منطقه ولایت بلخ با هزینه ۸٫۶ میلیون افغانی از سوی برنامه ملی راه‌سازی روستایی وزارت احیا و انکشاف دهات کشور شروع شده است.
آقای سزاوار افزود: جاده اول با طول کمتر از ۹ کیلومتر، منطقه مزار سپاهان ولسوالی نهر شاهی را به روستای دورافتاده و محروم خیر آباد، در ولسوالی دولت آباد وصل می‌کند و جاده دوم روستای دورافتاده شاخ مغیلان ولسوالی دولت آباد را با فاصله بیشتر از ۵ کیلومتر به روستای برمزید ولسوالی بلخ وصل می‌سازد.
با این حال جمعی از باشندگان دو محل، افتتاح جاده را قدم جدیدی برای ترقی و رشد اقتصادی در روستاهای خود می‌دانند. آنان می‌گویند که قبل از این به دلیل نبود جاده، انتقال بیماران به مراکز درمانی و نیز رسانیدن محصولات زراعتی به بازارها، بدون آسیب و در اسرع وقت ناممکن بود، ولی ایجاد جاده مشکلات آنان را مرفوع خواهد ساخت.
گفتنی است که نداشتن راه ترانزیتی و جاده معیاری یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ساکنان روستاهای دورافتاده ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ به شمار می‌رود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا