آخرین اخبارافغانستانجهانمنطقه

آغاز رزمایش ضد تروریزم ۲۰۱۷ در مرزهای تاجیکستان- افغانستان


وزارت دفاع روسیه از آغاز رزمایش بین‌المللی موسوم به «دوشنبه-ضد ترور-۲۰۱۷» در مرزهای تاجیکستان خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع روسیه، نخستین رزمایش نظامی مرکز ضد تروریستی کشورهای مستقل مشترک‌المنافع تحت عنوان «دوشنبه- ضد ترور- ۲۰۱۷» روز گذشته( سه‌شنبه، ۹جوز/ ۳۰ می) در قلمرو دو پایگاه نظامی «حرب میدان» و «لاهور» تاجیکستان آغاز شد و تا اول ماه جون میلادی ادامه خواهد داشت.
در این رزمایش یک گروه مشترک از ارتش روسیه و تاجیکستان با تکنیک‌های پشتیبانی هوایی برای مبارزه با گروه‌های تروریستی و گروه‌های مسلح غیرقانونی در نزدیکی مرز افغانستان در حال انجام عملیات آموزشی نظامی هستند.
گفته می‌شود که حدود ۲ هزار نظامی روسیه با به کارگیری بیش از ۳۰۰ دستگاه از تجهیزات نظامی از جمله ۳۰ هواپیما و چرخبال هم در این رزمایش شرکت دارند.
به نقل از شبکه خبری تی‌آرتی؛ ولادیمیر زرودنیتسکی، فرمانده منطقه نظامی مرکزی روسیه اعلام کرده که برای برگزاری رزمایش مذکور، هواپیمای Su-24M چرخبال‌های جنگی MI-8 و Mi-24 و همچنین برای اولین‌بار موشک تاکتیکی «اسکندر-ام» از روسیه به تاجیکستان منتقل شده است.
وی همچنین گفته که قرار است در این رزمایش، موشک اسکندر-ام به سمت تروریست‌های فرضی مستقر در کوه‌ها در نزدیکی مرز تاجیکستان با افغانستان پرتاب شود.
گفتنی است که کشورهای آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، بلاروس، تاجیکستان، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان و مولداوی اعضای اصلی سازمان کشورهای مستقل مشترک‌المنافع بوده و ترکمنستان نیز عضو ناظر این سازمان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا