آخرین اخباراجتماعافغانستان

آغاز روند انتخاب حجاج برای ادای مراسم حج، در مزار شریف


مسوولان ریاست حج و اوقاف ولایت بلخ می‌گویند: در سال ۱۳۹۶ خورشیدی ۱۲۵۰ تن از حجاج، از این ولایت عازم بیت‌الله شریف خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری دید، مولوی محمود دانشجو، رییس حج و اوقاف ولایت بلخ که در مراسم قرعه‌کشی حجاج ولایت بلخ حضور یافته بود گفت: در سال جاری وزارت حج و اوقاف سهم ولایت بلخ را ۲۰ درصد کاهش داده و برای ۱۰۵۰ حاجی از ولایت بلخ سهم داده است. اما تلاش‌های زیادی صورت گرفته و انتظار می‌رود که ۲۰ درصد دیگر سهم حجاج ولایت بلخ منظور شود و در سال پیش‌رو ۱۲۵۰ تن از داوطلبان سفر معنوی حج از ولایت بلخ عازم بیت‌الله شریف شوند.
با این حال، مسوولان ریاست حج و اوقاف بلخ می‌گویند: در پروسه انتخاب حجاج هیچ نوع واسطه قبول نمی‌شود و تمامی حجاج براساس قرعه انتخاب می‌شوند.
با این حال چند تن از داوطلبان سفر حج ضمن رضایت از شفافیت پروسه، گفتند: در سال‌های قبل مشکلات زیادی وجود داشت. ولی این‌که افراد براساس قرعه و در محضر عام انتخاب می‌شوند نشان‌دهنده شفافیت پروسه انتخاب است.
این در حالی‌ست که سالانه بیش از ۲۰ هزار تن از باشندگان کشور برای انجام حج فرضی در ایام حج راهی عربستان سعودی می‌شوند. با بیشتر شدن مشکلات اقتصادی، ناامنی و بدترشدن وضعیت معیشتی مردم، انتظار می‌رود در سال جاری میزان داوطلبان سفر حج نسبت به سال‌های قبل کمتر باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا