آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

آغاز روند بایومتریک کارکنان خدمات ملکی

کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی، امروز «یک‌شنبه ۲۸ دلو» مرحله‌ اجرایی ثبت معلومات کارمندان خدمات ملکی را در سیستم «اطلاعات مدیریت منابع انسانی» رسماً آغاز کرده است.

کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی، امروز «یک‌شنبه ۲۸ دلو» مرحله‌ اجرایی ثبت معلومات کارمندان خدمات ملکی را در سیستم «اطلاعات مدیریت منابع انسانی» رسماً آغاز کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، در اعلامیه‌ کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی آمده است که این کمیسیون در نظر دارد تا یک سال دیگر تمامی اطلاعات اساسی کارمندان خدمات ملکی را در سیستم «اطلاعات مدیریت منابع انسانی» یا (HRMIS) ثبت کند.
در بخشی از اعلامیه آمده که در سیستم «اطلاعات مدیریت منابع انسانی» در کنار مشخصات هویتی کارمند، معلوماتی چون تاریخ اولین تقررش در‌ دولت، ایمیل آدرس و شماره‌ تماس کارمند، درجه‌‎ تحصیل و رشته‌ تحصیلی کارمند و معلومات در مورد عنوان وظیفه، موقف وظیفه‌ای، نوعیت مقرری و نوعیت معاش نیز ثبت می‌شود.
بر اساس اعلامیه، ثبت معلومات کارمندان خدمات ملکی در این سیستم آمار دقیق کارمندان خدمات ملکی و شغل‌های موجود را مشخص کرده و جلو «کارمندان خیالی» را نیز خواهد گرفت.
کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی در ادامه گفته است:«برای اجرای معاشات کارکنان، نام، تخلص،‌ نام پدر و شماره‌ حساب بانکی کارکن متناسب با کارت بانکی آن ثبت می‌شود و به سیستم پرداخت‌های وزارت مالیه وصل می‌شود.»
در همین حال، نادر نادری رییس کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی گفته است:«برای پلان‌گذاری درست منابع بشری و انسانی در کشور، نیاز بود تا ما با استفاده از سیستم‌های جامع‌تر، مؤثرتر و با استفاده از تکنالوجی امروزی بتوانیم روند انکشاف اقتصادی و اجتماعی کشور را سرعت ببخشیم و از آن طریق بتوانیم پایداری عرصه‌های مختلف معلوماتی را در افغانستان فراهم کنیم»
قرار است پس از تطبیق روند ثبت و جمع‌آوری اطلاعات در کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی، این روند در وزارت معارف و پس از آن در دیگر ادارات دولتی تطبیق شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا