آخرین اخباراسلایدشوخبر های مهمسیاستمنطقه

آغاز نشست ترویکای گسترش یافته در باره افغانستان به میزبانی پاکستان

خبرگزاری دید: نشست ترویکای گسترش یافته در باره افغانستان با حضور نمایندگان روسیه، امریکا، چین و پاکستان در پاکستان آغاز شد. در این نشست شاه‌محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان سخنرانی می‌کند.


منصور احمد خان سفیر پاکستان در کابل امروز پنج‌شنبه( ۲۰ عقرب) در توییتی گفته است که این نشست با سخنرانی شاه‌محمود قریشی وزیر امور خارجه‌ پاکستان آغاز شده است.
همچنین روزنامه‌ پاکستانی «اکسپرس تریبون» گزارش کرده است که در این نشست ترویکای گسترش یافته، هیئت طا-لبان که به پاکستان سفر کرده است، نیز حضور خواهد داشت.
اشتراک‌کنندگان در این نشست در تلاشند تا بر طا-لبان فشار وارد کنند که به تعهدات خود از جمله تشکیل دولت فراگیر، حمایت از زنان و حقوق زنان و عدم استفاده‌ مجدد از خاک افغانستان توسط گروه‌های تروریستی علیه سایر کشورها، عمل کند.
اکسپرس تریبون گزارش کرده است کشورهای عضو ترویکای گسترش‌یافته معتقدند که طا-لبان هنوز تعهدات‌شان در این موارد را عملی نکرده‌اند.
یک دیپلمات ارشد غربی به این روزنامه گفته است که آنان منتظر اقدامات عملی طا-لبان‌اند. او اما خاطرنشان کرده است که در این نشست ترویکای گسترش‌یافته، موضوع به ‌رسمیت‌شناختن طا-لبان مطرح نیست.
این نشست درحالی برگزار می‌شود که روز گذشته یک هیئت بلندرتبه‌ طا-لبان به ریاست امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه‌ طا-لبان به اسلام‌آباد رفت. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طا-لبان روز گذشته در یک کنفرانس خبری گفت که سفر این هیئت به اسلام‌آباد به‌دعوت رسمی پاکستان انجام می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا