آخرین اخباراجتماعافغانستان

آغاز کمپاین واکسین پولیو در فراه


در محفلی که به همین مناسبت در مقر مقام ولایت تدویر یافته بود از تمامی مردم ولایت فراه خواسته شد تا با دادن دو قطره واکسین «پولیو» اطفال‌شان را از خطر مصاب به مرض پولیو باز دارند.
به گزارش خبرگزاری دید، در این محفل محمد یونس رسولی، معاون والی فراه، نماینده‌ دفتر مرکزی WHO، نماینده دفتر یونسف در زون غرب، نماینده‌ وزارت صحت عامه، داکتر عبدالجبار شایق، رییس صحت عامه فراه، انجنیر سرور فراهی، رییس دفتر یونسف، ملک افغان، رییس دفتر CHA، گل احمد فقیری، عضو شورای ولایتی فراه، داکتران، رییسه امور زنان، جامعه مدنی و رسانه‌ها اشتراک داشتند.
محمد یونس رسولی، معاون مقام ولایت فراه، از تمامی مردم این ولایت خواست که با دادن دو قطره واکسین پولیو طفل شان را از فلج دایمی نجات دهند.
وی اظهار داشت که مرض پولیو تداوی ندارد بایستی وقایع کنید.
همچنین داکتر احمد شاه احمدی، مسئول آگاهی‌دهی در حوزه غرب در مورد مرض واکسین پولیو روشنی انداخته علاوه کرد که در سال۲۰۱۷ میلادی هشت واقعه پولیو در افغانستان دیده شده‌ که خوشبختانه در طی نزدیک به سه سال هیچ واقعه پولیو در غرب کشور دیده نشده‌است .
در همین حال داکتر عبدالجبار شایق، رییس صحت عامه ولایت فراه می‌گوید: در این دور دو صد و هشت هزار(۲۰۸۰۰۰ ) طفل زیر پنچ سال در تمام این ولایت تارگیت شده که در این پروسه۶۰ کوردیناتور،۲۰۴ سوپروایزر و ۱۶۰۰ رضا کار مصروف کار است.
وی علاوه کرد که در ولسوالی‌های بالابلوک، بکواه، گلستان و خاک سفید فراه به تعداد ۱۳۱ تن سوپروایزر و۴۲۰ تن در بخش آگاهی‌دهی کار می‌کنند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا