آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

وزیر خارجه فرانسه به ترامپ:

آقای ترامپ، در امور داخلی فرانسه دخالت نکن

به دنبال ادامه اعتراضات واسکت‌زردها در فرانسه، توییت‌های دونالد ترامپ در مورد آن و نارامی‌های پاریس، وزیر خارجه فرانسه به ترامپ گفت که در امور داخلی این کشور دخالت نکند.


به دنبال ادامه اعتراضات واسکت‌زردها در فرانسه، توییت‌های دونالد ترامپ در مورد آن و نارامی‌های پاریس، وزیر خارجه فرانسه به ترامپ گفت که در امور داخلی این کشور دخالت نکند.
به نقل از یورونیوز، چهار هفته پس از فراگیر شدن اعتراض‌های خیابانی جنبش واسکت‌زردها ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه روز یکشنبه ضمن ابراز نگرانی از به خطر افتادن موقعیت فرانسه و ارزش‌های دمکراسی در این کشور گفت که شنیدن برخی اظهارنظرها او را سخت نگران می‌کند، چرا که به زعم آقای لودریان دمکراسی موقعیتی شکننده است و شورش علیه نهادهای قانونی اساس زندگی مسالمت آمیز جمعی را به مخاطره می‌اندازد.
وزیر خارجه فرانسه همچنین در واکنش به توییت‌های دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا در مورد اعتراض‌های خیابانی هفته‌های اخیر در شهرهای فرانسه، اظهار داشت:« همانطور که پیش‌تر به رییس جمهور امریکا و فرانسه هم گفته‌ام، ما هیچ علاقه‌ای برای ورود به مسائل مطرح برای امریکایی‌ها نداریم و متقابلاً از این کشور هم می‌خواهیم که اجازه دهد ما هم در کشورمان زندگی خودمان را ادامه دهیم.»
دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا روز شنبه همزمان با تظاهرات واسکت‌زردها در فرانسه، ناکارآمدی توافق تغییرات آب و هوایی پاریس را علت وقوع این اعتراض‌ها دانسته و مدعی شده بود که مردم فرانسه خواهان او هستند.
وی گفته فرانسوی‌ها در خیابان‌های پاریس فریاد می‌زنند «ما ترامپ را می‌خواهیم.»
در همین حال برونو لو مر، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه هم در حاشیه نشست خود با صاحبان کسب و کار در پاریس به خبرنگاران گفت که خشونت‌های ناشی از اعتراض واسکت‌زردها برای تجارت و اقتصاد فرانسه بسیار خسارت بار بوده است.
شهروندان فرانسوی که در اعتراضات سراسری علیه افزایش مالیات سوخت از روز ۱۷ نومبر در خیابان‌ها و بزرگراه‌های شهرهای مختلف فرانسه شرکت می‌کنند خود را «واسکت‌زردها» نام نهاده‌اند. با وجود عقب‌نشینی دولت فرانسه از اعمال افزایش مالیات بر سوخت، اعتراض واسکت‌زردها به وضعیت اقتصادی همچنان ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا