آخرین اخبارافغانستانسیاست

رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان:

آقای غنی، نه هزاره‌ها مرده‌اند و نه غیرت شان از بین رفته است/ تحرکات شما آغاز رویارویی با مردم هزاره است

حاجی محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و معاون دوم ریاست اجرایی در واکنش به موضوعاتی همانند، محاکمه عبدالرزاق وحیدی وزیر پیشین مخابرات و تکنالوجی معلوماتی، تصمیم حکومت و کمیسیون انتخابات در مورد ولایت غزنی و طرح سه حوزه‌ای شدن این ولایت، تحرکات طالبان برای حمله به مناطق هزاره‌نشین غزنی و آنچه تهاجم قومی ارگ خوانده است، با جدیت به ارگ و تیم رییس جمهور هشدار داده است.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی نگاشته است: جمع‌آورى ده فيصد ماليات مخابراتی وظيفه وزير ماليه آقاى اكليل حكيمى ( وزیر مالیه پیشین ) بود كه انجام نداد، چون وزير ماليه در حلقه خبيثه فساد سياسى و مالى ارگ شامل بود نه تنها محاكمه نشد كه مدال امان‌الله خان غازى دريافت كرد و گفته می‌شود عازم بلاد فخيمه امريكا است.
محقق افزوده است:« ولی رزاق وحيدى وزير مخابرات به محاكمه سوق داده شد، بدون اين كه جرمى را مرتكب شده باشد چون مربوط به تيم رقيب انتخاباتى آقاى اشرف غنى بود و نيز يک هزاره بود و جناب آقاى غنى احساس می‌كند كه هزاره‌ها در اين كشور هيج پناهگاه سياسى، امنيتى، حقوقى وقضايى ندارد و نيز انگيزه اصلى اين نمايش مسخره فقط می‌تواند از حس عقده‌مندى وانتقامجويى شخص آقاى غنى از راى يک‌پارچه مردم هزاره در انتخابات رياست جمهورى ۲۰۱۴ كه بمنزله سيلى محكم سياسى به صورت شان بود، سرچشمه گرفته باشد.»
معاون دوم ریاست اجرایی، محکمه وزیر پیشین مخابرات را « نمایش مضحک انتخاباتی» در آستانه انتخابات پارلمانی علیه مردم غزنی خوانده است.
استاد محقق همچنان به رییس جمهور و تیم ارگ نسبت به رویارویی با مردم هزاره هشدار داده و نگاشته است: جناب آقاى داكتر غنى متوجه باشيد كه ما تاهنوز صبر وشكيبايى پيشه كرده‌ايم نه بخاطر وضعيت مطلوب حكومت بل كه به خاطر مصالح علياى كشور و جلوگيرى از نفاق ملى بوده حالا كه شما كمر به نفاق ملى بسته‌ايد و حملات تان را عليه مردم هزاره متوقف نمی‌كنيد يک روز در جبهه سياسى و روزى ديگر در صحنه حقوقى تهاجم می‌كنيد؛ بدانيد كه آن طورى كه شما فكر می‌كنيد نيست، نه هزاره‌ها مرده‌اند ونه غيرت شان از بين رفته است و اين حركت‌ها سر آغاز رويارويى با هزاره‌ها است و ما هم تدابير لازم سياسى ومدنى را خوهيم گرفت و براى شما واداره عقده‌مند و انتقامجوى شما سنگين تمام خواهد شد.
در بخشی دیگر از این نوشته، آقای محقق پیامی به داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت نیز فرستاده و از او خواسته که در برابر این حرکت‌های ارگ ایستادگی کند و اگر چنین نکند خود مردم هزاره به تنهایی ایستاده‌گی خواهند کرد.
استاد محقق به مسئله تصفیه جنرالان هزاره از چارچوب نیروهای مسلح کشور نیز اشاره کرده و افزوده است که تصفیه این جنرالان در برابر کادرهای مردم هزاره صورت گرفته و ارگ به دنبال زدودن کادرهای هزاره از حکومت است.
در آخر آقای محقق از جامعه جهانی و سفارت های کشورهای حامی حکومت خواسته است که جلو تهاجم و تک‌رویی ارگ را بگیرند، در غیر آن مسئولیت عواقب آن به دوش آن‌ها نیز خواهد بود.
گفتنی است که چند روز پیش نیز محمد محقق در واکنش به تصمیم کمیسیون انتخابات در مورد غزنی، گفته بود که این تحرکات طالبان در جاغوری به معنی آغاز جنگ داخلی و قومی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا