آخرین اخبارتحلیلسیاست

آقای غنی‌! مسئولانه عمل‌کردن از دید شما چیست؟


سخنان آقای غنی در یک نشست خبری درمورد عطا محمد نور، والی بلخ از استوانه‌های اصلی ائتلاف نجات، واکنش‌های متفاوت کاربران شبکه‎های اجتماعی را در پی‏ داشت.
به گزارش خبرگزاری دید، کاربران شبکه‌های اجتماعی چون فیسبوک و توئیتر، سخنان رییس‌جمهور غنی را به نقد گرفته و واکنش‎های متفاوت به آن نشان دادند.
آنچه از واکنش‎های کاربران شبکه‌های اجتماعی برمی‌آید این است که طرف اصلی در برابر رییس‌جمهور در ائتلاف نجات عطا محمد نور است.
کاربران شبکه‎های اجتماعی به ویژه فیسبوک گفته‎اند که تشکیل ائتلاف با سیاستمداران دیگر در کشور عمل غیرمسئولانه نه بلکه خاموش نبودن در برابر تک‌روی‎های ارگ است.
شماری از کاربران فیسبوکی از آقای غنی پرسیده‌اند که چه تعریفی ازعمل مسئولانه دارد و رفتار مسئولانه سیاسی از نظر او کدام رفتار است!
عبدالشهید ثاقب یکی از کاربران فیسبوکی در صفحه‌اش نوشته است:” نمي‌دانم غني چه تعريفي از “عمل مسئولانه” دارد، اما آنچه تجربه‌هاي جهاني نشان مي‌دهد اين است كه سكوت در برابر يك حكومت ستم‌گر و تماشاگري در برابر تك‎رايی و خودكامگی، كنش غيرمسئولانه است، به تحكيم استبداد كمك مي‌كند و زمينه را برای تماميت‌خواهي و توتاليتاريسم فراهم مي‌سازد.”
آقای ثاقب همچنان گفته است، اگر ستم‌پذيری شهروندان و سكوت و تماشاگري رهبران نبود، امروز تخت‎وبخت استبداد غنی چنين برقرار نبود و نمي‌توانست به راحتي به روی معترضان شليك كند و همه منابع قدرت و ثروت را در ارگ انحصار كند.
او همچنان نوشته است: از اين منظر؛ تلاش‌های عطا محمد نور برای مهار استبداد و خودكامگی در چارچوب ائتلاف نجات، ستودنی است و عمل مسئولانه‌تر از اين نمی‌توان سراغ داشت. خداوند توفيق شان دهد كه بيش‌تر خواب خوش ارگ را برآشفته‎تر سازند.
شماری از کاربران دیگر فیسبوکی نیز طرف رییس‌جمهور را گرفته و گفته‌اند که رهبران سیاسی در کشور، مسئولانه عمل نمی‌کنند و هرگاه منافع شخصی‌شان به خطرافتاد سروصدای زیاد ایجاد می‌کنند.
شعیب زرشناس یک کاربر دیگر فیسبوکی در کمنتی نوشته است:”وله گه که یکی ازین‌ها مسئولانه عمل کنن یا رهبر باشند فقط دُم شان که زیر پای یکی رفت و نفع شان زیر سوال قرار گرفت باز سرو صدا میکنند و بس.”
اما آنچه در شبکه‌های اجتماعی به صورت پررنگ به چشم می‌خورد، حمایت از عطا محمد نور و نقد گفته‌های رییس‌جمهور غنی است که این می‌تواند نشان‌دهنده جایگاه والی بلخ در میان مردم باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا