آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

آقای غنی تلاش دارد دولت ملی را به قطب انتخاباتی تبدیل کند

همزمان با کنش‌ها و واکنش‌ها برای کنار رفتن اشرف غنی از قدرت، کارشناسان سیاسی می‌گویند که تیم آقای غنی تلاش دارد تا دولت ملی را به قطب انتخاباتی تبدیل کند.


همزمان با کنش‌ها و واکنش‌ها برای کنار رفتن اشرف غنی از قدرت، کارشناسان سیاسی می‌گویند که تیم آقای غنی تلاش دارد تا دولت ملی را به قطب انتخاباتی تبدیل کند.
«ناصر موسوی» کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با خبرگزاری دید می‌گوید: حقیقت امر اینست که تیم اشرف غنی تلاش دارد تا دولت ملی را به قطب انتخاباتی تبدیل کند که این موضوع خود نگران کننده است و نباید انجام شود.
وی تصریح کرد: تمام نامزدان انتخابات، نهادها و فعالان مدنی خواهان برگزاری انتخابات به شکل واقعی آن است، نمی‌شود که یک کاندید با تمام امکانات دولتی به رقابت بپردازد و دیگران دست شان خالی باشد.
این کارشناس سیاسی اظهار داشت: حکومت و دولت مربوط به یک تیم خاص نیست، بلکه موسسه‌ای است که سهم دارش همه‌ای مردم افغانستان هستند.
ناصر موسوی گفت: ما به عنوان سهام‌دار دولت، تمام تلاش ما در این است که تمام راه‌های قانونی را به شمول مظاهره، راهپیمایی و راه‌بندی‌ها را مدنظر داشته باشیم تا حکومت تمکین کند.
موسوی افزود: می‌خواهیم که یک نظارت دقیق صورت بگیرد تا از امکانات دولتی استفاده نشود تا زمینه یک رقابت عادلانه فراهم شود و این کوچک‌ترین خواست ما است.
وی تصریح کرد: محدود شدن صلاحیت‌ها عملی‌ترین کاری است که باید انجام شود و اشرف غنی نیز باید بپذیرد که پس از اول جوزا آن صلاحیت‌هایی را که قبلاً داشت، نخواهد داشت.
ناصر موسوی با بیان این که تضمینی برای شفافیت در پروسه انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد، اظهار داشت: ناظرین بین‌المللی و داخلی باید با استقلالیت کامل از پروسه انتخابات نظارت کنند.
در حالی که سفیر امریکا، عزل و نصب‌های اخیر از سوی اشرف غنی را پرسش برانگیز می‌داند، این کارشناس سیاسی می‌گوید که از نگاه حاکمیت ملی سفیر امریکا حق ندارد تا در مورد تعیینات داخلی اظهار نظر کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا