آخرین اخبارجهانسیاست

آل‌ثانی: گفت‌وگو با طا-لبان در باره پروازها برای خروج شهروندان خارجی نهایی شده است

خبرگزاری دید: معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر در واشنگتن گفته است که گفت‌وگو با طا-لبان در باره هفته یک پرواز برای تخلیه شهروندان خارجی از کابل جریان دارد.


شیخ محمد بن عبدالحمن آل‌ثانی معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر در مصاحبه‌‌ای با آکسیوس گفته است که قطر در مورد از سرگیری پروازهای چارترشده از میدان‌هوایی کابل با طا-لبان به توافق نهایی دست یافته است.
وزیر خارجه قطر که امیر قطر را در سفر به امریکا همراهی می‌کرد، روز گذشته در سفارت این کشور در واشنگتن گفته که قطر با طا-لبان در باره پروازهای تخلیه از میدان‌هوایی کابل به توافق نهایی رسیده است.
وی افزوده است: همچنان مذاکرات در باره هفته یک پرواز توسط خطوط هوایی آریانا افغان با طا-لبان جریان دارد، در صورتی که طا-لبان با برخی الزامات امنیتی موافقت کنند. اما هنوز نهایی نشده است.
آل‌ثانی افزوده است که قطر بر این باور است که میان اعضای جامعه بین‌المللی و طرف‌های ذی‌ربط تلاش جمعی صورت گیرد و طرحی برای آینده در افغانستان به وجود آید.
به گفته وی، اگر کاری صورت نگیرد، بحران وضعیت بشری در افغانستان بدتر خواهد شد و تنها مردم عادی در افغانستان رنج خواهد برد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا