آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

آلمان افغانستان را در مبارزه با کرونا کمک می‌کند

وزیر خارجه آلما در گفت‌وگی تیلفونی با رییس جمهور غنی گفته است که کشورش آماده است تا افغانستان را در مبارزه با کرونا کمک کند.

آرشیف

وزیر خارجه آلما در گفت‌وگی تیلفونی با رییس جمهور غنی گفته است که کشورش آماده است تا افغانستان را در مبارزه با کرونا کمک کند.
به گزارش خبرگزاری دید، هایکو ماس؛ وزیر امور خارجه آلمان در گفت‌وگوی تیلفونی با رییس ‌جمهور غنی گفته‌است‌ که کشورش آماده‌است تا افغانستان را در مبارزه با کرونا کمک کند. آقای ماس از تشکیل هیئت مذاکره‌کننده دولت نیز استقبال کرده‌است.
ارگ ریاست‌ جمهوری شب گذشته (دوشنبه، ۱۱حمل) از گفت‌وگوی تیلفونی محمد اشرف‌غنی رییس ‌جمهوری و هایکو ماس؛ وزیر امور خارجه آلمان خبر داد.
براساس اعلامیه ارگ ریاست جمهوری، محور این گفت‌وگو اقدامات برای مبارزه با کرونا، تنش‌های سیاسی و روند صلح افغانستان بوده‌است.
وزیر خارجه آلمان در این گفت‌وگو آمادگی کشورش را به‌خاطر کمک به افغانستان در زمینۀ مبارزه با ویروس کرونا، ابراز کرده‌است.
آقای ماس همچنین از تشکیل هیئت مذاکره‌کننده دولت استقبال کرده و گفته‌است که آلمان به همکاری‌اش در روند صلح ادامه خواهد داد.
دولت افغانستان به تازگی یک هیئت ۲۰ نفری را برای مذاکره با طالبان تعیین کرده‌‌است.
تشکیل این هیئت با آن‌که استقبال شماری از کشورها از جمله امریکا را با خود دارد؛ اما طالبان گفته‌اند که این هیئت همه‌شمول نیست و با آن مذاکره نخواهند کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا