آخرین اخبارجهانسیاست

آلمان به شهروندان افغانستان در ایران کمک می‌کند

سفارت آلمان در ایران روز سه‌شنبه اعلام کرد که دو میلیون یورو در قالب برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد به اتباع افغانستان در ایران کمک می‌کند.


به نقل از یورونیوز، سفارت آلمان در تهران بیان کرده که است که دو میلیون یورو برای شهروندان افغانستان که در ایران هستند کمک می‌کند.
در صفحه اینستاگرام سفارت آلمان در تهران به نقل از هانس اودو موتسل سفیر آلمان آمده است: «ما به شراکت قوی و موثر خود با برنامه جهانی غذا در جهت مبارزه با گرسنگی و سوءتغذیه در سرتاسر جهان افتخار می‌کنیم. اینجا در ایران برنامه جهانی حمایت غذایی شدیدی از آوارگان و دیگر افراد آسیب‌پذیر با اولویت اتباع افغانستانی به عمل آورده که از آنها در برابر فقر و ناامنی حمایت می‌کند».
در این پیام همچنان تاکید شده که «آلمان در این گیر و دار همه‌گیری کووید-۱۹ که یک وضعیت چالش‌برانگیز انسانی را باعث شده، آمادگی دارد از برنامه جهانی غذا به منظور پوشش‌دهی به نیازهای فزاینده آوارگان حمایت کند».
با این حال، وزیر خارجه آلمان در سفر به ازبیکستان از این کشور خواسته بود که زمینه خروج امن شهروندان آسیب پذیر افغانستان را از طریق خاک این کشور فراهم بسازد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا