آخرین اخبارجهانسیاست

آلمان: جامعه جهانی یکپارچه به طا-لبان بگوید که در مسیر اشتباه روان هستند

خبرگزاری دید: وزیر امور خارجه آلمان در سفری به پاکستان در مورد وضعیت افغانستان بحث و تبادل نظر کرد.


آنالنا بئربوک وزیر امور خارجه آلمان امروز سه‌شنبه(۱۷ جوزا) در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای پاکستانی‌اش گفت که طا-لبان رنج و درد و گرسنگی قابل توجهی را برای مردم افغانستان به ارمغان آوردند، اما پیامدهای آن فراتر از مرزهای این کشور است.
بئربوک گفت: امروز در مورد وضعیت افغانستان به طور مفصل صحبت کردیم. آلمان به حمایت از جوامع میزبان اتباع افغان که از کشورشان فرار کرده‌اند، متعهد باقی می‌ماند.
وی افزود: طا-لبان این کشور را به سمت رکود هدایت می‌کنند. والدین نمی‌دانند چگونه کودکان شان را سیر کنند، دختران از حق تحصیل محروم شده‌اند، زنان از صحنه عمومی حذف شده‌اند، صداها به گونه وحشیانه سرکوب می‌شوند و اقتصاد در حال فروپاشی است.
وزیر امور خارجه آلمان در ادامه تأکید کرد که جامعه بین‌الملل باید یکپارچه و متحد به طا-لبان بگوید که در مسیر اشتباه روان هستند.
وی افزود: هیچ راهی برای عادی‌سازی یا حتی به رسمیت شناختن حاکمیت طا-لبان وجود ندارد.
این مقام آلمانی در ادامه بیان داشت که کشورش مردم افغانستان را نه فراموش و نه ترک می‌کند.
به گفته وی، افغان‌هایی که برای موسسات آلمانی کار کردند، شایسته حفاظت ما هستند.
او همچنین در ارتباط به روند تخلیه گفت: طی چند ماه گذشته، بیش از ۱۴ هزار افغان که جان شان در خطر بود، توانستند از طریق پاکستان به آلمان سفر کنند تا زندگی آرام و بدون ترس را آغاز کنند.
وزیر خارجه آلمان در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما به کمک‌های بشری خود [به مردم افغانستان] ادامه می‌دهیم، اما هرنوع کمک دیگر باید مشروط باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا