آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

آلمان در تلاش زمینه‌سازی گفت‌وگو میان حکومت و طالبان

آلمان عضو ایتلاف به رهبری ناتو در افغانستان، به تازگی با طالبان و حکومت افغانستان نشست‌هایی پیرامون زمینه‌سازی مذاکرات صلح داشته تا جنگ ۱۸ ساله را خاتمه دهد.

آلمان عضو ایتلاف به رهبری ناتو در افغانستان، به تازگی با طالبان و حکومت افغانستان نشست‌هایی پیرامون زمینه‌سازی مذاکرات صلح داشته تا جنگ ۱۸ ساله را خاتمه دهد.
به نقل از رویترز، مارکوس پوتزل نماینده خاص برلین برای افغانستان و پاکستان طی یک ماه گذشته، دست کم دو بار با حکومت افغانستان در کابل و گروه طالبان در دوحه ملاقات کرده است.
آقای پوتزل در این باره گفته است:« چانس فعلی برای روندی که منجر به یک افغانستان صلح آمیز شود، نباید از دست رود. اگر دوستان افغانستان – و آلمان یکی از آن – می تواند باهم در این تلاش‌ها کمک کند، پس باید این کار را انجام دهد.»
وی افزوده است:« در آخر تنها مردم افغانستان، به شمول طالبان می‌توانند در باره آینده کشورشان تصمیم بگیرند.»
این سخنان را آقای پوتزل پس از آن مطرح می‌کند که به تازگی در رأس یک هیئت بلندپایه با ملا عبدالغنی برادر در دوحه قطر دیدار کرده و در مورد روند صلح افغانستان بحث و تبادل نظر کرد.
در همین حال، یکی از مقامات ارشد آلمان که نخواسته نامی از وی گرفته شود، گفته است:« ما فهمیدیم که مذاکرات بین امریکا و طالبان تنها زمانی قوت خواهد گرفت که رهبران شورشیان با نمایندگان افغانستان وارد گفت‌وگو شوند.»
سهیل شاهین سخنگوی گروه طالبان در قطر نیز گفته آلمان یکی از کشورهایی بوده که پیشنهاد کمک به یک حل و فصل صلح آمیز را داده است. اتحادیه اروپا و اندونزیا نیز ازجمله پیشنهاد کننده‌ها است.
شاهین همچنان گفته است:« گفت‌وگوها با آلمان در باره برگزاری نشستی بین (حکومت) افغانستان و طالبان در (برلین) انجام شده، اما تاکنون تصمیمی گرفته نشده است.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا