آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

آلمان: هرگز حکومتی را که حقوق بشر را زیر پا می‌کند، به رسمیت نمی‌شناسیم

خبرگزاری دید: وزیر امور خارجه آلمان می‌گوید که برلین تحت هیچ شرایطی حکومتی را که حقوق بشر را زیر پا می‌کند، به رسمیت نمی‌شناسد، اما نباید مردم افغانستان را فراموش کرد حتی یک سال پس از تسلط طا-لبان.

آلمان: هرگز حکومتی را که حقوق بشر را زیر پا می‌کند، به رسمیت نمی‌شناسیم

وزارت امور خارجه آلمان در بیانیه‌ای به نقل از وزیر خارجه این کشور گفته است که آلمان هنوز تصاویر مردم ناامید چسپیده به هواپیما و کابل غرق در هرج و مرج را در ذهن خود دارد.
در بیانیه این وزارت آمده است: از آن زمان، حکومت طا-لبان بر افغانستان سایه تاریکی انداخته است. امروز، بسیاری افغان‌ها به اندازه کافی غذا ندارند، آن‌ها با ترس روزانه از آزار و اذیت زندگی می‌کنند و حقوق اساسی شان محدود شده است.
وزارت خارجه آلمان افزوده است که برای زنان و دختران، زندگی در افغانستان مانند حکم زندان را دارد.
در بیانیه آمده است: این ایده که دختران در قرن بیست و یکم دسترسی نامحدود به آموزش ندارند و زنان نمی‌توانند آزادانه بدون یکی از اقوام مرد که آن‌ها را همراهی کند، سفر کنند، تقریباً غیرقابل تحمل است – اما برای بسیاری در افغانستان واقعیت تلخی است.
آلمان بیان داشته است که ماموریت ۲۰ ساله در افغانستان به منظور توانمند ساختن افغان‌ها برای زندگی آزاد بود. بسیاری از آلمانی‌ها در طول سال‌ها با خطرات‌ شخصی بزرگ در آنجا کار کرده‌اند.
وزیر خارجه آلمان خاطرنشان کرد: جامعه جهانی در قبال جامعه مدنی افغانستان و همه کسانی که برای حمایت از حقوق بشر و ارزش‌های دموکراتیک در افغانستان تلاش می‌کنند، مسئولیت دارد. آنها چراغ‌های امید برای آینده آرام‌تر هستند. ما آن‌ها را رها نخواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا