آخرین اخبارافغانستانحقوق بشر

آلمان پناهندگان افغانستانی را به خاطر اوکراینی‌ها اخراج می‌کند

خبرگزاری دید: پناهجویان افغانستانی مقیم آلمان اعلام کردند که دولت این کشور به آنها دستور داده تا محل اقامت خود را برای مهاجران اوکراین تخلیه کنند.


به دنبال بحران اوکراین، پناهجویان افغانستانی مقیم آلمان اعلام کردند که دولت این کشور به آنها دستور داده تا محل اقامت خود را برای مهاجران اوکراین تخلیه کنند.
امیری ۳۳ ساله فعال اجتماعی و پناهجوی افغانستانی که در اواخر جنوری با کمک دولت آلمان پس از تهدید از سوی طالبان از افغانستان فرار و وارد برلین شده، یکی از صدها افغانستانی است که در سراسر آلمان برای ورود مهاجران اوکراینی آواره شده است.
طارق علاوس از اعضای هیئت مدیره شورای پناهندگان برلین در این باره گفت: حکم تخلیه رسانه‌ای نشده و مردمی که سالها در یک مکان زندگی کردند مجبور به ترک خانه خود شده‌اند.
وی که با سازمان‌های مختلفی برای کمک به بهبود شرایط پناهندگان در پایتخت آلمان و اطمینان از رعایت حقوق آن‌ها همکاری می‌کند ‌گفت: دولت این تخلیه‌ها را توجیه می‌کند.
علاوس افزود: حدوداً ۱۰ اقامت‌گاه در برلین که در آن افغان‌های پناهنده زندگی می‌کردند تخلیه شده و به جای آنها مهاجران اوکراین جایگزین شدند.
پیش از شروع بحران اوکراین، آلمان بزرگ‌ترین کشور میزبان پناه‌جویان اروپا بود و در سال ۲۰۱۵ مرزهای خود را به روی افرادی که عمدتاً از جنگ در سوریه فرار کرده بودند باز کرد که هم اکنون بیش از ۱ میلیون و ۲۴ هزار پناهنده در آلمان زندگی می‌کنند.
به دنبال تسلط طا-لبان بر افغانستان، آلمان تقریباً ۵ هزار نفر از اتباع افغان را از این کشور خارج کرد و به این ترتیب تعداد کل افغان‌هایی که پس از تسلط طا-لبان به آلمان وارد شده‌اند به حدود ۱۲ هزار نفر می‌رسد.
اما از زمان شروع حملات تمام‌عیار روسیه به اوکراین، آلمان حداقل ۳۱۶ هزار اوکراینی را که از جنگ فرار کرده‌اند، ثبت کرده و تعداد زیادی آنها در محلات اسکان افغان‌ها جایگزین شده وپناهجویان افغان‌ از محلات زندگی شان رانده شده است.
پناهجویان افغان می‌گوید: ما درد جنگ را درک می‌کنیم و با شروع جنگ در اوکراین همه‌‌ ما ناراحت شدیم و اما امیدواریم آلمان درک کند که ما نیز از جنگ و خشونت و فقر فرار کرده‌ایم.
آنان از دولت آلمان می‌خواهند با پناهجویان بدون اینکه از کجا آمده‌اند بدون تبعیض برخورد کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا