آخرین اخباراسلایدشوامنیت و حوادثجهان

آلمان پنج تاجیکستانی مظنون به عضویت در داعش را بازداشت کرد

پنج تاجیکستانی مظنون به عضویت در گروه داعش و تلاش برای حمله به پایگاه‌های امریکایی در آلمان بازداشت شد. این خبر را دادستانی فدرال آلمان اعلام کرده است.

پنج تاجیکستانی مظنون به عضویت در گروه داعش و تلاش برای حمله به پایگاه‌های امریکایی در آلمان بازداشت شد. این خبر را دادستانی فدرال آلمان اعلام کرده است.
به نقل از یوروز نیوز، دادستانی کارلسروهه روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت متهمان در ایالت نوردراین-وستفالن بازداشت شده‌اند. این افراد متهم هستند که علاوه بر تلاش برای حمله به پایگاه‌های امریکایی، برای قتل چندین نفر از جمله یک چهره منتقد اسلام، برنامه ریزی کرده بودند.
به گفته مقام‌های قضایی آلمان، ۴ تن از متهمان امروز (چهارشنبه ۲۷ حمل) دستگیر شدند. یکی دیگر از اعضای این گروه از یک ماه پیش در بازداشت پولیس آلمان به سر می‌برد.
شهروندان تاجیک بازداشت شده با کادرهای بالای داعش در سوریه و افغانستان مرتبط بودند. آن‌ها از سال ۲۰۱۹ به این گروه اسلام‌گرا پیوسته بودند و یک «سلول عملیاتی» در آلمان به راه انداخته بودند. هدف اولیه این پنج نفر بازگشت به تاجیکستان و مبارزه با دولت این کشور توصیف شده است.
با این حال و به گفته مقام‌های قضایی و امنیتی آلمان، این طرح پس از مدتی به کنار گذاشته شده و این پنج نفر ضربه به اهدافی در آلمان را در دستور کار خود قرار می‌دهند.
سلول عملیاتی در یک سال گذشته سلاح سنگین، مهمات و ملزومات ساخت بمب خریداری و جاسازی کرده است.
آلمان در سال‌های گذشته همچون چندین کشور اروپایی دیگر صحنه وقوع حملات تروریستی متعددی بوده است که عمده آن‌ها از سوی مهاجمان منفرد اسلام‌گرا برنامه ریزی و اجرا شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا