آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

آلمان ۲۴۰ میلیون یورو به افغانستان کمک می‌کند

مسئولان وزارت مالیه خبرداده‌اند که دولت فدرال آلمان متعهد به سرمایه‌گذاری ۲۴۰ میلیون یورویی برای همکاری مالی و فنی در سال روان خورشیدی به افغانستان شده است.

به گزارش خبرگزاری دید، وزارت مالیه در خبرنامه‌ای گفته که در یک کنفرانس مجازی بین سکرتر دولت در وزارت همکاری اقتصادی و توسعه دولت فدرال آلمان با مقامات وزارت مالیه، این کشور گفته که به کمک هایش به افغانستان ادامه می‌دهد.
بر اساس این خبر، وزارت همکاری اقتصادی و توسعه دولت فدرال آلمان (BMZ) متعهد می‌شود مبلغ مجموعی در حدود ۲۱٫۳ میلیارد افغانی (۲۴۰ میلیون یورو) برای همکاری مالی و فنی در سال ۱۳۹۹ سرمایه‌گذاری کند.
بودجه مذکور بیشتر توسط BMZ به طور مستقیم به سازمان های غیر دولتی فراهم شده و علاوه بر آن، وزارت خارجه دولت فدرال آلمان با ۱۶ میلیارد افغانی (۱۸۰ میلیون یورو) برای پروژه‌های تحکیم ثبات و ۱٫۷ میلیارد افغانی (۱۹٫۴ میلیون یورو) برای کمک‌های بشردوستانه در سال ۱۳۹۹ از افغانستان حمایت می‌کند.
بنابراین، آلمان به تعهد خود در کنفرانس بروکسل سال (۱۳۹۵)، نشستی که این کشور در آن وعده سپرده بود، تا سالانه مبلغ مجموعی ۴۳۰ میلیون یورو به افغانستان کمک کند، جامه عمل می‌پوشاند.
این دومین تعهد همکاری مالی بین دولت‌های آلمان و افغانستان در سال جاری است. در برج جوزای ۱۳۹۹ آلمان تعهد نمود تا معادل ۵٫۷۷ میلیارد افغانی (۶۹٫۸ میلیون یورو) از کل مبلغ ۲۱٫۳ میلیارد افغانی (۲۴۰ میلیون یورو) را زودتر از زمان برنامه ریزی شده آن، به کشور افغانستان کمک کند تا باشد این کشور را در امر مبارزه با بیماری همه گیرکرونا (COVID-19) حمایت نماید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا