آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

آمادگی ۴ کشور برای وساطت بین تهران و واشنگتن

چهار کشور به حسن روحانی رییس جمهور ایران پیشنهاد وساطت بین ایران و امریکا را داده است.


چهار کشور به حسن روحانی رییس جمهور ایران پیشنهاد وساطت بین ایران و امریکا را داده است.
حسن روحانی رییس جمهور ایران در نشستی با نمایندگان و مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی روز دوشنبه (۱۴ عقرب) گفته است که در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویارک، رهبران چهار کشور بزرگ به وی پیشنهاد دادند تا ملاقات بین او و دونالد ترامپ را میانجی‌گری کنند.
به نقل از مهر، اما حسن روحانی رییس جمهور ایران گفته است که این پرونده نیازی به میانجی‌گری ندارد و ایران تنها زمانی آماده است با ایالات متحده صحبت کند که این کشور به تعهدات خود عمل کند.
روحانی تاکید کرده است:« ما با صحبت کردن هیچ مشکل نداریم، اگر طرف دیگر بتواند به وعده‌ها و تعهداتش احترام بگذارد و به آن عمل کند.»
این در حالی است که ۸ کشور جهان از تحریم های ایالات متحده علیه ایران معاف شده است.
این تحریم ها قرار است سر از تاریخ ۵ نوامبر عملی شود، اما ۸ کشور جهان به شمول جاپان، هند و کوریای جنوبی می توانند به خرید نفت از ایران همچنان ادامه بدهند.
رییس جمهور ایران در این زمینه گفته است:« جمهوری اسلامی ایران می‌تواند نفت خود را به فروش برساند، حتی اگر این هشت کشور معافیت دریافت نکرده باشد، ما همچنان نفت خود را به فروش می‌رسانیم.»
روحانی تاکید کرده است:« طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، همه کشورهای جهان مجبور به موضع‌گیری علیه ایالات متحده هستند. من به رهبران جهان گفته‌ام که ما با افتخار بار دیگر تحریم‌های امریکا را خواهیم شکست.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا