آخرین اخبارافغانستان

احمد جواد عثمانی:

آمار رسمی کرونا کاهش یافته، ولی احتمالاً تعداد مبتلایان متفاوت است

سرپرست وزارت صحت عامه گفته است که آمار رسمی ابتلا به کرونا در کشور کاهش یافته اما احتمالاً شمار واقعی افراد مبتلا به کووید-۱۹ متفاوت از آمار رسمی است.

سرپرست وزارت صحت عامه گفته است که آمار رسمی ابتلا به کرونا در کشور کاهش یافته اما احتمالاً شمار واقعی افراد مبتلا به کووید-۱۹ متفاوت از آمار رسمی است.
به گزارش خبرگزاری دید، نشست کمیته اضطرار جلوگیری از شیوع ویروس کرونا امروز یک‌شنبه (۱۵ سرطان) به ریاست محمدسرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری برگزار شده بود.
دفتر معاون دوم ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که در این نشست وضعیت عمومی شیوع ویروس کرونا بررسی شده است.
احمد جواد عثمانی در این نشست گفته است که برای مشخص‌شدن وضعیت عمومی شیوع ویروس کرونا در کشور با همکاری سازمان صحی جهان (WHO) یک سروی را راه‌اندازی کرده است که تا دو هفته پایان می‌یابد.
او افزوده است که با پایان این سروی، وضعیت عمومی صحی ناشی از چگونگی شیوع ویروس کرونا مشخص خواهد شد.
وزارت صحت عامه، با نشر آمار روزانه‌ ابتلا به ویروس کرونا، اعلام کرد که در یک شبانه‌روز گذشته از ۵۹۲ نمونه‌گیری، ابتلای ۲۷۹ تن به ویروس کرونا تأیید شده است. این آمار نشان می‌دهد که نمونه‌گیری برای شناسایی بیماران کووید-۱۹ نیز کاهش یافته است.
معاون دوم ریاست جمهوری در این نشست گفته است که بخشی از مشکلات حل شده است، اما هنوز هم مشکلات جدی در بخش عرضه خدمات صحی وجود دارد و وزارت صحت عامه باید برای رفع آن اقدامات جدی را روی دست گیرد.
سرور دانش گفته است که مشکل کمبود دوا در شفاخانه‌های ویژه بیماران کووید-۱۹ از سراسر کشور گزارش شده است و وزارت صحت عامه مکلف است تا به این مشکل هرچه عاجل رسیده‌گی کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا