آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

کرونا در افغانستان؛

آمار مبتلایان به ۴۶۸۷ رسید

وزارت صحت عامه کشور اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته از میان ۷۰۹ سمپل مشکوک ویروس کرونا ۲۸۵ واقعه مثبت ثبت شده که آمار کل مبتلایان در کشور به ۴۶۸۷ نفر می‌رسد.

وزارت صحت عامه کشور اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته از میان ۷۰۹ سمپل مشکوک ویروس کرونا ۲۸۵ واقعه مثبت ثبت شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، وحیدالله مجروح معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه کشور، امروز دوشنبه(۲۲ ثور) در یک نشست خبری گفت از میان ۷۰۹ سمپل مشکوک به ویروس کرونا ۲۸۵ واقعه مثبت در ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رسیده است که با ثبت این واقعات آمار مبتلایان به این ویروس در کشور به ۴۶۸۷ نفر رسیده است.
وی گفت در یک شبانه‌روز گذشته، دو بیمار مبتلا به کرونا جان باخته که با این حساب آمار کل قربانیان کووید-۱۹ در افغانستان به ۱۲۲ نفر رسیده‌است.
وی همچنان گفت که در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته‌ و شمار بهبود یافتگان به ۵۷۴ نفر رسیده‌است، با این حساب، کرونا در کشور در حال گسترش است.
وی تاکید کرد که کلید وقایع و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در دست هر شهروند است، رعایت موارد بهداشتی و توصیه‌های صحی خود باعث وقایع از مبتلا شدن به این ویروس است.
همزمان با افزایش مبتلایان، محدویت‌های قرنطینه در شماری از ولایات لغو شده‌است.
وزارت صحت عامه از لغو محدویت‌های قرنطینه انتقاد می‌کند و هشدار می‌دهد که رعایت نشدن قرنطینه، فاجعه انسانی را در پی خواهد داشت.
به تازگی در ولایات ننگرهار، بلخ، سرپل و کندز محدویت‌های قرنطینه لغو شده‌است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا