آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانخبر های مهم

آمریکا: جهان، تهدید تروریسم از افغانستان را نمی‌خواهد

خبرگزاری دید: توماس وست، نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان می گوید؛ هیچ کشوری نمی‌خواهد شاهد تهدید تروریسم از افغانستان باشد، وی افزوده است: تمامی کشورهای اشتراک‌کننده روی منافع جمعی در افغانستان “اجماع قوی” داشته و  خواهان برگشت زنان و دختران افغانستان به مکتب، دانشگاه و زندگی اجتماعی هستند.

به نقل از رادیو بین المللی فرانسه؛ توماس وست، نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان در رشته پیامی که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده است، برخلاف طالبان که نشست دوحه را “بی‌فایده” خوانده‌اند، این نشست را –سازنده- توصیف کرده و گفته که اشتراک‌کنندگان تمامی کشورها در مورد منافع جمعی در افغانستان، هم‌نظر بودند.

وست در بخشی از سخنان خود گفته که “هیچ کشوری نمی‌خواهد شاهد تهدید تروریسم از افغانستان باشد. همگی خواهان برگشت زنان و دختران به مدرسه‌های مکاتب، دانشگاه، کار و زندگی اجتماعی هستند.”

نماینده ویژه آمریکا در مورد دیدار با نمایندگان جامعه مدنی افغانستان که در این نشست اشتراک کرده بودند نیز گفته است که نمایندگان در دیدار با آنان، در مورد اهمیت احترام به حقوق بشر و ضرورت تعامل با تمامی طرف‌های افغانستان، گفتگو کردند.

تام وست به نمایندگی از آمریکا پیشنهاد می‌دهد تا این قالب از نشست‌ها ادامه یابد و نیز خواهان ایجاد روندی به رهبری سازمان ملل است تا نقشه راهی برای ادغام افغانستان در سیستم بین‌المللی ترسیم کند. نقشه راهی که به گفته او، باید توسط رفاه مردم افغانستان و منافع مشترک جامعه بین‌المللی هدایت شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا